اطلاعات روز

انفجار ماین کنار جاده‌ای در شهر جلال‌آباد یک کشته و شش زخمی برجا گذاشت

اطلاعات روز: منابع محلی در ولایت ننگرهار می‌گویند که در یک انفجار ماین کنار جاده‌ای در شهر جلال‌آباد یک غیرنظامی کشته و شش نفر دیگر به‌شمول یک سرباز پولیس و پنج غیرنظامی زخمی شده‌اند.

عطاالله خوگیانی، سخن‌گوی والی ننگرهار به روزنامه اطلاعات روز گفت که این انفجار صبح امروز (دوشنبه، 19 حمل) در مربوطات ناحیه‌ی سوم شهر جلال‌آباد رخ داده و یک عراده موتر پولیس را هدف قرار داده است.

آقای خوگیانی گفت که زخمیان این رویداد برای درمان به شفاخانه منتقل شده‌اند.

فرد یا گروهی تا کنون مسئولیت این رویداد را بر عهده نگرفته است.

در یک هفته‌ی اخیر این چهارمین انفجار در شهر جلال‌آباد، مرکز ولایت ننگرهار است که از غیرنظامیان و نیروهای امنیتی قربانی گرفته است.

روز شنبه (17 حمل) در سه رویداد انفجار ماین کنار جاده‌ای در ناحیه‌های دوم و چهارم این ولایت دست‌کم سه غیرنظامی به‌شمول دو زن کشته و 21 نفر دیگر به‌شمول یازده غیرنظامی و ده نظامی زخمی شده بودند.

ولایت ننگرهار در شرق افغانستان یکی از ناامن‌ترین ولایات کشور است که گروه‌های تروریستی داعش و طالبان در بخش‌های آن حضور و فعالیت دارند.

این ولایت اخیرا شاهد ناامنی‌های گسترده در سطح ولسوالی‌ها و مرکز آن بوده است. گروه داعش که سال گذشته رییس‌جمهور اشرف غنی شکست کامل این گروه در ننگرهار را اعلام کرده بود، نیز اخیرا فعالیت‌هایی داشته است.