آمار زخمیان چندین انفجار پی‌هم در ننگرهار به 52 نفر رسید

اطلاعات روز: مسئولان امنیتی در ولایت ننگرهار می‌گویند که آمار زخمیان پنج انفجار ماین جاسازی شده در شهر جلال‌آباد، مرکز و ولسوالی خوگیانی این ولایت به 52 نفر افزایش یافته است. این مقام‌ها پیشتر گفته بودند که در این انفجارها 22 نفر زخمی شده‌اند.

مبارز اتل، سخن‌گوی فرماندهی پولیس ولایت ننگرهار به روزنامه اطلاعات روز گفت که این انفجارها از صبح امروز (دوشنبه، ۲۸ اسد) تا کنون رخ داده است.

به گفته‌ی او، چهار انفجار آن در مربوطات شهر جلال‌آباد و یک انفجار دیگر آن در روستای «چمتلی» ولسوالی خوگیانی رخ داده است.

آقای اتل افزود که از جمع 52 زخمی، 47 تن آنان در نتیجه‌ی وقوع انفجارها در شهر جلال‌آباد و پنج نفر دیگر نیز در نتیجه‌ی یک انفجار در ولسوالی خوگیانی زخمی شده‌اند.

از سویی هم آقای اتل علاوه کرد که از صبح امروز تا کنون پنج انفجار دیگر ناشی از بمب‌های صوتی نیز در شهر جلال‌آباد رخ داده که تلفاتی به همراه نداشته است.

شخص و یا گروهی تا کنون مسئولیت این انفجارها را به عهده نگرفته است، ولی در این ولایت ناامن در شرق کشور بیشتر گروه‌های طالبان و داعش فعال‌اند.

از سویی هم، امروز دوشنبه مراسم بزرگ‌داشت از صدمین سالگرد استقلال کشور در ولایت لغمان نیز هدف اصابت یک فیر مرمی موشک قرار گرفته است.

شفیع‌الله افغان‌یار، سخن‌گوی فرماندهی پولیس ولایت لغمان به روزنامه اطلاعات روز گفت که این رویداد در پایان مراسم رخ داده که در نتیجه شش غیرنظامی به‌شمول یک کودک زخمی شده‌اند.

مسئولیت این رویداد را نیز کسی به عهده نگرفته است.

این در حالی است که امروز به مناسبت گرامی‌داشت از صدمین سالگرد استرداد استقلال افغانستان در سراسر کشور تدابیر ویژه‌ی امنیتی روی‌دست گرفته شده است.