در دو انفجار جداگانه در ننگرهار سه غیرنظامی زخمی شدند

اطلاعات روز: دفتر مطبوعاتی والی ننگرهار اعلام کرده است که در دو انفجار جداگانه در ولسوالی‌های شینوار و بهسود این ولایت سه غیرنظامی زخمی شده‌اند. این انفجارها صبح امروز (جمعه، 11 اسد) رخ داده است.

در اعلامیه‌ی دفتر مطبوعاتی والی ننگرهار آمده است که در رویداد اول حوالی ساعت 4:20 دقیقه‌ی صبح امروز در نتیجه‌ی انفجار یک ماین جاسازی‌شده در برابر یک مسجد در بازار «مارکوه» ولسوالی شینوار این ولایت دو نمازگذار زخمی شده‌اند.

به نقل از اعلامیه، زخمیان این رویداد برای درمان به شفاخانه مرکز ولسوالی شینوار منتقل شده‌اند.

در اعلامیه همچنان گفته شده است که انفجار دومی حوالی ساعت 8:40 دقیقه‌ی صبح امروز در منطقه‌ی «مقام‌خان» در مربوطات ولسوالی بهسود رخ داده است.

براساس معلومات دفتر مطبوعاتی والی ننگرهار، این انفجار ناشی از دو ماین جاسازی‌شده در یک عراده ریکشا بوده است که در نتیجه راننده‌ی ریکشا به‌نام اکرام‌الله زخمی شده است. فر زخمی‌شده برای درمان به شفاخانه‌ی حوزوی شهر جلال‌آباد منتقل شده است.

انفجار ماین‌های جاسازی‌شده در حالی از غیرنظامیان در افغانستان قربانی گرفته می‌گیرد که روز سه‌شنبه (۸ اسد) هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) در گزارش نیمه‌ی اول سال میلادی خود اعلام کرد که استفاده از مواد انفجاری تعبیه‌شده، دومین عامل عمده‌‌ی تلفات غیرنظامیان است.

در گزارش یوناما همچنان گفته شده بود که ۲۸ درصد تلفات غیرنظامیان ناشی از این تاکتیک جنگی است.براساس این گزارش، در شش ماه نخست سال جاری میلادی یک‌هزار و 366 غیرنظامی در افغانستان کشته و دوهزار و 446 غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند.