کمک مردم خوست به معارف

طرح کار عملی برای دانشجویان دانشگاه تعلیم و تربیه در مکاتب ایجاد شد

اطلاعات روز: وزارت معارف کشور امروز (سه‌شنبه، ۲۰ حمل) اعلام کرد که طرح کار عملی برای دانشجویان دانشگاه تعلیم و تربیه در مکاتب از سوی این وزارت ایجاد شده است.

نوریه نزهت، سخن‌گوی وزارت معارف کشور که در یک کنفرانس خبری در کابل صحبت می‌کرد، گفت که این طرح در تفاهم با وزارت تحصیلات عالی تدوین شده و براساس آن زمینه‌ی کار عملی سه ساله‌ی تدریس برای دانشجویان دانشگاه تعلیم و تربیه در معارف فراهم می‌شود.

به گفته‌ی او، این دانشجویان از شروع سال دوم تحصیلی‌شان به عنوان کارآموز در بخش معارف جذب می‌شوند و پس از یک سال دوره‌ی کارآموزی، همزمان با ادامه‌ی تحصیل به شکل رضاکار در مکاتب تدریس می‌کنند.

خانم نزهت افزود که به این دانشجویان در ختم دوره‌ی تحصیلی‌شان تجربه‌ی کاری سه ساله داده می‌شود و به عنوان کاندیدای ریزرف برای استخدام در بست‌های رسمی آموزگاری درنظر گرفته می‌شود.

براساس گفته‌های سخن‌گوی وزارت معارف کشور، رفع کمبودی آموزگار و فراهم‌سازی زمینه‌ی یادگیری عملی شیوه‌ی تدریس برای دانشجویان دانشگاه تعلیم و تربیه از اهداف این طرح می‌باشد.

این در حالی است که نبود آموزگاران کادری و پایین‌بودن کیفیت شیوه‌ی تدریس در مکاتب کشور همواره با انتقادها و شکایت‌هایی همراه بوده است.