غنی در میمنه: فاریاب به ولایت درجه‌اول ارتقا می‌یابد

اطلاعات روز: محمداشرف غنی، رییس‌جمهوری کشور امروز (پنج‌شنبه، ۲۲ حمل) در شهر میمنه، مرکز ولایت فاریاب گفته است که این ولایت به ولایت درجه‌اول ارتقا می‌یابد.

به نقل از اعلامیه‌ای که از سوی ارگ ریاست‌جمهوری به نشر رسیده، آقای غنی افزوده است که ولایت فاریاب تمامی معیارهای یک ولایت درجه‌اول را دارا است.

او با توصیف فاریاب به ولایت قانون‌محور گفته است: «فاریاب الگوی کوچک افغانستان می‌باشد و تمام اقوام در این ولایت در کنار هم برادرانه زندگی می‌کنند.»

رییس‌جمهوری کشور با اشاره به وضعیت امنیتی در این ولایت تأکید کرده است که حکومت تمرکز جدی برای تأمین امنیت این ولایت دارد و تلاش می‌شود که شاهراه‌های این ولایت که از اثر جنگ مسدود است، به زودی باز شود.

او هم‌چنان در بخش مهار آب نیز گفته است که به منظور از بین‌بردن «حلقه‌ی خبیثه» سیلاب‌ها در این ولایت، آب‌ها مهار خواهد شد.

از سویی، آقای غنی با اشاره وضعیت زراعتی در این ولایت، به وزارت زراعت، آب‌یاری و مال‌داری دستور داده است که روی طرح در فاریاب کار کند که این ولایت را به عنوان مرکز مالداری در افغانستان مبدل شود.

گفتنی است که آقای غنی صبح امروز به منظور بررسی اوضاع امنیتی و وضعیت حکومت‌داری محلی در رأس یک هیأت بلندرتبه‌ی دولتی به این ولایت رفت.

رییس‌جمهوری کشور در جریان این سفرش چندین پروژه‌ی انکشافی از جمله شفاخانه‌ی نسائی ولادی این ولایت و کار شبکه‌ی آب‌رسانی شهر میمینه افتتاح و «مسجد جامع امام ابوحنیفه» و «مجتمع فرهنگی غلام‌محمد میمنه‌گی» را تهداب گذاری کرد.

دیدگاه‌های شما
  1. چرا باید ولایتها و مناطق مختلف افغانستان درجه بندی شوند. مگر در همه اینها انسان زندگ ی نمیکند؟مگر انسانها بر اساس اصول انسانی و مبانی دینی در حقوق برابر نیستند؟ غنی میخواهد برای تبلیغات انتخابات، خود را خوب نشان دهد. این درجه بندیها محرومیت و فقر و تبعیض را بیشتر کرده و ادامه میدهد. غنی بجای این کارهای نمایشی، سیستم درجه بندی مناطق و اقوام و ادمها را لغو کند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *