پاکستان 18 راکت را بر مناطق شرقی کشور پرتاپ کرد

اطلاعات روز: مقام‌های امنیتی ولایت کنر در شرق کشور می‌گویند که نظامیان پاکستانی از یک روز به این‌سو، چندین راکت را بر برخی مناطق این ولایت پرتاپ کرده‌اند. به گفته‌ی آنان، نظامیان پاکستانی در یک روز گذشته دست‌کم 18 راکت را بر برخی مناطق ولسوالی دانگام کنر پرتاپ کرده‌اند.
عبدالحبیب سید‌خیل، فرماندهی پولیس کنر به پژواک گفته است که از شب گذشته به این‌سو، نظامیان پاکستانی راکت‌های دور‌برد را بر ولسوالی دانگام و سرحدات این ولایت پرتاب کرده‌اند. او می‌گوید، این راکت‌پرانی نظامیان پاکستان، باعث تخریب بسیاری از جنگل‌‌ها شده و نیز زیان‌های مالی را در کنر به وجود آورده‌ است.
به گفته‌ی او، این راکت‌ها در مربوطات «زاری برول، کچلی و شینکی» ولسوالی دانگام کنر اصابت کرده‌اند. سید‌خیل تأکید کرد که اگر جامعه‌ی جهانی و حکومت مرکزی جلو‌ راکت‌پرانی نظامیان پاکستان را نگیرند، باشندگان ولسوالی هم‌سرحد کنر با پاکستان با مشکلات جدی روبه‌رو خواهند شد. کنر هم‌مرز با پاکستان در شرق کشور از ولایت‌های ناآرام است. این ولایت در جریان سال‌های گذشته علاوه بر فعالیت‌های تروریستی، شاهد راکت‌پرانی نظامیان پاکستانی نیز بوده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *