هشدار وزارت داخله به مالکان موترهای شیشه‌ سیاه

اطلاعات روز: وزارت امور داخله‌ی کشور به مالکان موترهای شیشه سیاه هشدار داد که تا یک هفته‌ی دیگر فیلم و شیشه‌های سیاه موترشان را پاک کنند و در غیر آن، با برخورد جدی مواجه خواهند شد. در خبرنامه‌ی ارسالی این وزارت به روزنامه‌ی اطلاعات روز آمده است که تمام مقام‌های دولتی، شرکت‌های خصوصی و اشخاص انفرادی که از وسایط شیشه سیاه و بدون اسناد و شماره‌ی ‌پلیت استفاده می‌کنند، تا یک هفته‌ی دیگر شیشه‌ی سیاه موترهای‌شان را پاک کنند.
در این خبرنامه‌ به مالکان موترهای شیشه‌ سیاه هشدار داده شده است که اگر تا یک هفته‌ی دیگر فیلم و و شیشه‌های سیاه موترهای‌شان را پاک نکنند، با برخورد جدی و قانونی پولیس ملی مواجه خواهند شد. این تصمیم براساس فیصله‌ی شورای وزیران و فرمان حامد کرزی صورت گرفته است.
در خبرنامه‌ی وزارت داخله آمده است،برای مبارزه‌ی جدی با جرایم در کشور و بر‌اساس مصوبه‌ی شورای وزیران و دستور رییس جمهور کرزی، از گشت و گذار وسایط شیشه سیاهو بدون اسناد که در اکثر موارد، مورد استفاده‌ی گروه‌های‌ هراس‌افگن برای اختطاف‌ و سرقت‌های مسلحانه قرار گرفته، جلوگیری خواهد کرد.
هم‌چنان این وزارت به دکان‌داران و پرزه‌فروشان وسایط هشدار داده که از فروش ‌یا نصب فیلم‌های سیاه بر وسایط خود‌داری کنند و در صورت تخلف از این امر، دکان‌های‌شان مسدود و شخص فروشنده مورد پی‌گرد قانونی قرار خواهد گرفت. وزارت داخله ادعا دارد که این تصمیم را به هدف جلوگیری و کاهش جرایم سازمان‌یافته؛ مانند آدم‌ربایی، قتل و سرقت‌های مسلحانه روی دست گرفته و برای عملی کردن آن از تمام امکان‌های دست داشته‌ی خود استفاده خواهد کرد.
زیادتر مقام‌های بلند‌رتبه‌ی دولتی، رهبران جهادی، برخی نمایندگان مجلس و مسئولان شرکت‌های خصوصی از موترهای شیشه سیاه استفاده می‌کنند. وزارت داخله‌ی کشور همواره اعلام کرده است که از گذشت و گذار موترهای شیشه سیاه در کشور جلوگیری خواهد کرد، اما تاکنون موفق به این امر نشده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *