تقلب کمیسیون انتخابات در غرب کشور افشا شد

اطلاعات روز: شماری ازنمایندگان ولایت هرات در غرب کشور می‌گویند که حدود 10 هزار رای در این ولایت از سوی کمیسیون انتخابات‌ هرات‌ تقلب شده است. آنان تأکید دارند که در۸ مرکزرای‌دهی ولسوالی ادرسکن این ولایت انتخابات برگزار نشده، اما درسایت کمیسیون انتخابات نام این مناطق درلیست پایگاه‌های رای‌گیری شده آمده است.
حاجی صولت نورزی، ازنمایندگان برحال ونامزد انتخابات شورای ولایتی هرات می‌گوید که اسنادی را در اختیار دارد که از سوی کمیسیون انتخابات تقلب صورت گرفته است. او افزود که 8 محل رای‌دهی در روز انتخابات در ولسوالی‌ ادرسکن هرات باز نشده، اما کمیسیون انتخابات مرکزهای یاد شده را در جمع مرکزهای باز حساب کرده است.
نورزی تأکید کرد که در ولسوالی‌ ادرسکن ولایت هرات در حدود۱۰هزار رای تقلب شده و در این آمار مردم این ولایت هیچ نقشی ندارند. او خواهان بررسی و مورد پی‌گرد قرار دادن این موضوع شده است. نورزی افزود که تعدادی از صندوق‌های رای‌دهی در فاصله میان ولسوالی ادرسکن تا شهر هرات بدون حضور مردم پر شده‌اند.
درهمین حال، داوودصدیق‌زاد،رییس کمیسیون انتخابات ولایت هرات از این موضوع اظهار بی‌خبری کرده و به خبرگزاری جمهورگفته است که باید در این زمینه اسناد معتبر ارائه شود. او تأکید کرده که تمام کارکرد کارمندان کمیسیون مستقل ولایت هرات شفاف بوده و ادعای نورزی، عضو شورای ولایتی هرات بی‌اساس است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *