افغانستان از پاکستان خواست که حریم هوایی‌اش را بر روی پروازهای افغانستان-هند بازکند

اطلاعات روز: صلاح‌الدین ربانی، وزیر امور خارجه‌ی کشور در دیداری با زاهد نصرالله، سفیر پاکستان در کابل از اسلام‌آباد خواسته است که حریم هوایی‌اش را بر روی پروازهای افغانستان‑هند و بالعکس آن باز کند.

صبغت‌الله احمدی، سخن‌گوی این وزارت به روزنامه اطلاعات روز گفت در این دیدار که دیروز (شنبه، ۲۴ حمل) در کابل صورت گرفته است، آقای نصرالله وعده داده است که پاکستان به زودی این مسأله را مورد بازبینی قرار می‌دهد.

همچنان به گفته‌ی آقای احمدی، دو طرف در این دیدار روی موضوعاتی دیگری از جمله روند صلح، برگزاری لویه‌جرگه‌ی مشورتی، گفت‌وگوهای قطر و اظهارات اخیر عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان در مورد تشکیل حکومت موقت و روند صلح در کشور صحبت و تبادل نظر کرده‌اند.

آقای ربانی در این دیدار اظهارات آقای خان را مداخله‌ی پاکستان در امور افغانستان خوانده، گفته است که این اظهارات می‌تواند بر روابط افغانستان و پاکستان به عنوان دو کشور همسایه تأثیر منفی بگذارد.

او از پاکستان خواسته است که در روند صلح افغانستان و به خاطر آوردن امنیت و ثبات در کشور، افغانستان را همکاری کند و به رهبری و مالکیت مردم و دولت افغانستان در روند صلح احترام بگذارد.

وزیر خارجه‌ی کشور در حالی از پاکستان خواسته است که حریم هوایی‌اش را بر روی پرواز‌های افغانستان‑هند باز کند که از حدود دو ماه پیش به این طرف در پی بالاگرفتن تنش‌ها میان پاکستان و هند روی حمله‌ی انتحاری در کشمیر تحت کنترل هند، بر روی این پروازها مسدود است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *