بالا آمدن سطح آب دریای کابل؛ شهرداری در حالت آماده‌باش قرار گرفت

اطلاعات روز: به دنبال بارش باران و افزایش سطح آب دریای کابل، شهرداری کابل اعلام کرد که تیم‌های کاری این شهرداری در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند.

جلیل سلطانی، سخن‌گوی شهرداری کابل امروز (دوشنبه، 26 حمل) به روزنامه اطلاعات روز گفت که پس از اعلام پیش‌بینی‌ها در مورد وقوع سیلاب شدید، یک تیم رسیدگی به حوادث ناشی از سیلاب‌ها تحت نظر معین ترانسپورت این شهرداری ایجاد شده است.

آقای سلطانی گفت که تیم رسیدگی به حوادث ناشی از سیلاب‌ها از دو روز به این طرف تمام مسیر دریای کابل از ساحه‌ی پل‌کمپنی در ناحیه‌ی پنجم الی ساحه‌ی قابل‌بای در ناحیه‌ی نهم شهر کابل را بررسی و ساحات آسیب‌پذیر این مسیر را نیز تشخیص کرده است.

او گفت که تمام ماشینری، کارمندان و دیگر تجهیزات شهرداری کابل به‌خاطر مهار آب و کنترل وضعیت به کارشان آغاز کرده‌اند.

با این حال، سخن‌گوی شهرداری کابل تأکید می‌کند که به دلیل افزایش سطح آب دریا، امکان تخریب یک تعداد خانه‌هایی که در نزدیکی دریا قرار دارد، نیز وجود دارد.

آقای سلطانی گفت که در صورت خطرناک‌تر شدن وضعیت، هماهنگی‌ها با وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی برای تهیه‌ی مواد خوراکی، خیمه‌ها و… صورت گرفته است.

او در عین حال از شهروندان کابل نیز خواست که تنها به کار شهرداری اکتفا نکرده بلکه خودشان در مهار آب و کنترل وضعیت با این اداره همکاری کنند.

آقای سلطانی اما در مورد خسارات و تلفات ناشی از سیلاب‌ها در شهر کابل گفت که تا کنون هیچ آمار رسمی در این مورد را به ثبت نرسانده‌اند.

این در حالی است که صبح امروز وزارت انرژی و آب کشور نیز اعلام کرده بود که سطح آب دریای کابل در مقایسه به هفته‌های قبلی در حدود 80 سانتی متر بالا آمده است.

دیدگاه‌های شما
  1. رود ماین یکی از رود های واقع در کشور آلمان است که طول آن ۵۲۴ کیلومتر است. که از ایالت های هسن و بادن-وورتمبرگ و بایرن می‌گذرد و در نهایت به رود راين می پیوندد. در مقایسه با رودخانه کابل بسیار طولانی، عریض و با عمق زیاد میباشد.

    با تاسف که در کشورمان خائنین و وطن فروشانی وجود دارد که به جز‌ فکر خود و دزدی های کلان دیگر به منافع ملی و آبادانی کابل هیچ توجه ای ندارند هرچند، هر آنچه دارند از بربادی و ویرانی کابل دارند

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *