غزنی

ده نفر از یک زندان طالبان در غزنی آزاد شدند

اطلاعات روز: منابع محلی در ولایت غزنی می‌گویند که ده نفر در نتیجه‌ی عملیات نیروهای کماندوی ارتش و نیروهای قطعات خاص امنیت ملی در ولسوالی قره‌باغ این ولایت از یک زندان طالبان آزاد شده‌اند.

عارف نوری، سخن‌گوی والی غزنی صبح امروز (دوشنبه، 2 ثور) به روزنامه اطلاعات روز گفت که این عملیات شب گذشته در روستاهای «لیلیزی»، «واله» و «تولا» ولسوالی قره‌باغ راه‌اندازی شده بود.

آقای نوری گفت که ده نفر که از سوی طالبان در یک «کانتینر» نگهداری می‌شدند که در جریان عملیات از زندان آزاد شده و از ساحه فرار کرده‌اند.

او در مورد هویت افراد آزاد شده و این که آن‌ها به چه دلیلی در قید طالبان بودند، نیز گفت که این افراد به احتمال زیاد ساکنان ولسوالی قره‌باغ بودند و به دلایل مختلف از سوی طالبان زندانی شده بودند.

سخن‌گوی والی غزنی در ادامه گفت که در جریان این عملیات 9 جنگجوی گروه طالبان کشته و پنج نفر دیگرشان بازداشت شده‌اند. به گفته‌ی او، از نزد افراد بازداشت شده مقداری سلاح و مهمات نیز به دست نیروهای امنیتی افتاده است.

آقای نوری افزود که در جریان این عملیات به غیرنظامیان و نیروهای شامل عملیات آسیبی نرسیده است.

ولایت غزنی در جنوب کشور از ولایت‌های ناآرام می‌باشد که گروه طالبان در قسمت‌هایی از ولسوالی‌های آن، به شمول شهر غزنی فعالیت گسترده دارند.