نادر محسنی: نامزدان 24 ساعت وقت دارند که شکایت کنند

اطلاعات روز: نادر محسنی، رییس دبیر‌خانه‌ی کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی می‌گوید که نامزدان ریاست جمهوری تا 24 ساعت بعد از اعلان نتایج ابتدایی، می‌توانند شکایت‌های‌شان را در این کمیسیون ثبت کنند. او افزود: «نامزدان هرگونه اعتراضی را که داشته باشند، باید تا 24 ساعت بعد از اعلام نتایج در کمیسیون شکایت‌ها ثبت کنند؛ چون بعد از آن روند رسیدگی به شکایت‌ها آغاز می‌شود».
او هم‌چنان افزود که نتایج بررسی‌های تمامی صندوق‌های قرنطین شده از ولایت‌ها‌ به دفتر مرکزی رسیده‌اند. به گفته‌ی رییس دبیرخانه‌ی کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی، تا کنون از مجموع بیش از 2 هزار و 133 شکایت انتخاباتی، به 1 هزار و 310 شکایت رسیدگی شده است.
‌در همین حال، صبغت‌الله تمیم، رییس تحلیل و بررسی کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی به رادیو آزادی گفته است که به 16 درصد‌ از این شکایت‌ها رسیدگی صورت گرفته است. او هم‌چنان افزوده که از مجموع شکایت‌های انتخاباتی، 921 شکایت در رده‌ی نخست قرار دارند و بر انتخابات تأثیر‌گذارند.
نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری دیروز اعلام شد و بر‌اساس آن، د‌کتر عبدالله عبدالله، با کسب 44.9 درصد آرا در جایگاه نخست، د‌کتر اشرف غنی احمدزی با گرفتن 31.5 درصد آرا در رده‌ی دوم و د‌کتر زلمی رسول با گرفتن 11.5 درصد در جایگاه سوم قرار گرفتند. قرار است نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری پس از انجام بررسی‌‌های کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی به تاریخ 24 ثور اعلام شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *