BBC

هشدار پولیس به معترضان بغلان: شاه‌راه کابل – شمال را تا شام امروز باز کنید!

اطلاعات روز: در پنجمین روز اعتراضات شماری از هواداران یک نامزد انتخابات پارلمانی در ولایت بغلان، وزارت امور داخله‌ی کشور به معترضان هشدار داد که تا شام امروز (سه‌شنبه، ۱۰ ثور) شاه‌راه کابل – شمال را به روی ترافیک باز کنند.

نصرت رحیمی، سخن‌گوی این وزارت به روزنامه اطلاعات روز گفت که اگر این شاه‌راه از سوی معترضان تا مدت تعیین‌شده باز نشود، پولیس برای بازکردن آن اقدام خواهد کرد.

او افزود: «اعتراضات مدنی و مسالمت‌آمیز حق هر شهروند کشور است. آنان می‌توانند مطابق اصول تظاهرات و مظاهره کنند و صدای خود را بلند کنند، منتها راه‌های عمومی را بستن و یا خلاف اصول و قوانین عمل‌کردن برای ما قابل قبول نیست.»

در همین حال، ذبیح‌الله رستمی، یکی از معترضان به روزنامه اطلاعات روز گفت که آنان تا کنون هیچ هشداری از سوی پولیس و یا دیگر ارگان‌های مسئول دریافت نکرده‌اند.

به گفته‌ی او، معترضان مصمم است تا هنگام برآورده‌نشدن خواسته‌های‌شان به این اعتراض ادامه دهند.

این در حالی است که صدها معترض از روز جمعه‌ی هفته‌ی گذشته (6 ثور) به این طرف در اعتراض به بازداشت محبوب‌الله غفاری، یکی از نامزدان انتخابات پارلمانی در بغلان و اعلام نتایج نهایی انتخابات پارلمانی این ولایت از سوی کمیسیون‌های انتخاباتی، جاده‌ی کابل – شمال را بسته‌اند.

گفتنی است که آقای غفاری چندی پیش به ارتکاب چندین فقره جرم از سوی دادستانی کل بازداشت شده است.

نتایج نهایی انتخابات پارلمانی این ولایت نیز روز جمعه‌ی هفته‌ی گذشته اعلام شد که بر اساس آن، اسدالله شهباز، محمدعظیم محسنی، عتیق رامین، مامور احمدزی، محمدنسیم مدبر، عبدالرزاق هاشمی، شکریه عیساخیل و نوریه حمیدی به مجلس نمایندگان راه یافته‌اند.