ARG

غنی: به فرهنگ استخدام‌های پنهانی در وزارت‌خانه‌ها و ولایات پایان داده شود

اطلاعات روز: رییس‌جمهور اشرف غنی گفته است که استخدام‌های پنهانی در تمام وزارت‌خانه‌ها و ولایات وجود دارد و به این فرهنگ در کشور باید خاتمه داده شود.

ارگ ریاست‌جمهوری با نشر خبرنامه‌ای گفته که رییس‌جمهور غنی این اظهارات را امروز (پنج‌شنبه، 12 ثور) در نشست والیان با وزیران سکتور انکشافی و زیربنایی مطرح کرده و افزوده است که باید تمام تبدیلی‌ها و استخدام‌ها بر اساس اصول و قواعد انجام شود.

آقای غنی افزوده است که این استخدام‌ها باعث تورم تشکیلاتی و پایین‌آوردن کیفیت در ارائه‌ی خدمات در حکومت‌های مرکزی و محلی در سطح ولایات شده است.

از سویی هم، او در این نشست بر افزایش نقش و صلاحیت‌های ادارات محلی تأکید کرده، گفته است که مشکلات در تشکیلات اداری مرکز و ولایات وجود دارد و نقش نظارتی و صلاحیت‌های بودجوی ادارات محلی باید روشن شود.

هم‌چنان رییس‌جمهوری کشور با اشاره به خلاء معلوماتی میان ادارات مرکزی و محلی گفته است که نوع ارتباط وزارت‌خانه‌ها و ادارات مرکزی با ولایات از مشکلات اساسی حکومت‌داری می‌باشد.

او افزوده است که باید نوع ارتباطات وزارت‌خانه‌ها و ادارات محلی در ولایات تغییر کند و لایحه‌ی منظمی در این زمینه ایجاد شود.

رییس‌جمهوری کشور همین‌طور با اشاره به مشکلات در برنامه‌ریزی انکشافی در ولایات کشور گفته که عمده‌ترین علت آن عدم مشوره‌ی وزیران با والیان می‌باشد و باید در این برنامه‌ها مشورهای لازم میان این مسئولان حکومتی صورت گیرد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *