چهار زندانی در یک درگیری میان زندانیان و نیروهای امنیتی در پل‌‌چرخی کشته شدند

اطلاعات روز: وزارت امور داخله‌ی کشور اعلام کرد که در درگیری زندانیان پل‌چرخی کابل با نیروهای امنیتی، چهار زندانی کشته شده‌اند.

نصرت رحیمی، سخن‌گوی وزارت داخله گفت در جریان این درگیری که پس از چاشت امروز (سه‌شنبه، 24 ثور) صورت گرفته، ۱۳ زندانی و ۲۰ سرباز امنیتی نیز زخمی شده‌اند.

آقای رحیمی افزود که این درگیری پس از آن آغاز شده است که نیروهای امنیتی بر اساس امر مشترک دادستانی کل و وزارت داخله مصروف تلاشی زندان خاص مواد مخدر بودند.

او گفت: «مؤظفین با حضور داشت دادستان‌های مربوطه الی بلاک چهار را تصفیه کردند. به محض این‌که بلاک‌های باقی‌مانده تلاشی می‌گردید، چندین تن از محبوسین بالای مؤظفین و نیروهای امنیتی حمله‌ور شدند و به تعداد ده تن از نیروهای امنیتی را زخمی کردند که به تعقیب آن نیروهای امنیتی به خاطر مهار شورش زندانیان دست به فیرهای هوایی زدند.»

سخن‌گوی وزارت داخله تأکید کرد که این درگیری پس از آن شدت یافت که زندانیان به‌منظور دستیابی به اسلحه‌های نیروهای امنیتی به آنان پی‌هم حمله می‌کرده‌اند.

او گفت که در حال حاضر وضعیت در کنترل نیروهای امنیتی در آمده است.

پیشتر فردوس فرامرز، سخن‌گوی فرماندهی پولیس کابل به روزنامه اطلاعات روز گفته بود که این درگیری میان نیروهای امنیتی و زندانیان نه، بلکه میان زندانیان خاص مواد مخدر بوده است.