پیش‌شرط ‌حیثیتی برای صلح

هشت فرمانده گروه طالبان در عملیات نیروهای امنیتی در قندوز کشته شدند

اطلاعات روز: مسئولان امنیتی در ولایت قندوز امروز (سه‌شنبه، ۳۱ ثور) اعلام کردند که در نتیجه‌ی عملیات نیروهای امنیتی در این ولایت، هشت فرمانده گروه طالبان کشته شده‌اند.

انعام‌الدین رحمانی، سخن‌گوی فرماندهی پولیس ولایت قندوز به روزنامه اطلاعات روز گفت که این عملیات در جریان شب گذشته (دوشنبه، ۳۰ ثور) در مربوطات ولسوالی‌های آقتاش و دشت ارچی این ولایت راه‌اندازی شده بوده است.

آقای رحمانی افزود که تا کنون هویت چهار فرمانده این گروه که در ولسوالی آقتاش کشته شده‌اند، شناسایی شده است.

او از این افراد به نام‌های جهادمل، عبید، زاهد و شهباز یاد کرد و گفت که آنان از فرماندهان کلیدی طالبان در ولسوالی آقتاش بوده‌اند.

همچنان سخن‌گوی فرماندهی پولیس قندوز افزود که هویت چهار فرمانده دیگر این گروه که در ولسوالی دشت ارچی کشته شده‌اند، تا کنون مشخص نشده است.

آقای رحمانی تأکید کرد که جنگ‌جویان این گروه نیز در جریان این عملیات کشته شده‌اند، اما رقم دقیق آن تا کنون مشخص نیست.

به گفته‌ی او، در جریان این عملیات یک قرارگاه مهم مولوی زلمی، یکی از فرماندهان دیگر این گروه در ولسوالی آقتاش منهدم شده و خودش نیز ناپدید است.

گروه طالبان تا کنون در این باره چیزی نگفته است.

در همین حال در یک خبر دیگر غلام‌حضرت کریمی، سخن‌گوی قول‌اردوی ۲۱۷ پامیر می‌گوید که بعد از چاشت روز دوشنبه در انفجار یک ماین در ساحه‌ی تبره‌کش مرکز ولایت قندوز، مولوی عزت‌الله، قاضی عمومی گروه طالبان برای این ولایت نیز زخمی شده است.

او تأکید کرد که در این انفجار، راننده‌ی موتر مولوی عزت‌الله کشته شده است.

ولایت قندوز در شمال کشور از ولایت‌های ناامن می‌باشد که گروه طالبان بر قسمت‌هایی از آن فعالیت گسترده‌ی تروریستی دارد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *