برشنا نام‌های هشت قرضدار بزرگش را فاش کرد

اطلاعات روز: شرکت برق‌رسانی افغانستان (برشنا) در سلسله‌ی نشر نام‌های مقروضین صرفیه‌ی بل برق، این‌بار فهرست هشت‌نفری‌ای را منتشر کرده که نزدیک به شش میلیون افغانی از این شرکت قرضدار اند.

در این فهرست هشت‌نفری برادر مارشال محمدقسیم فهیم، داماد مارشال محمدقسیم فهیم، زلمی زابلی، سناتور کابل در مجلس سنا، لالی حمیدزی، عضو پیشین مجلس نمایندگان، حضرت علی، عضو کنونی مجلس نمایندگان، احمد، مشاور رییس‌جمهور، قوماندان جان‌احمد، مشاور رییس اجرایی و حاجی عبدالظاهر، نماینده‌ی پروان در مجلس نمایندگان شاملند.

براساس این فهرست، برادر مارشال فهیم مبلغ 249 هزار و 80 افغانی، داماد مارشال فهیم مبلغ 137 هزار و 188 افغانی، سناتور زلمی زابلی مبلغ 68 هزار و 138 افغانی و لالی حمیدزی مبلغ یک میلیون و 384 هزار و 394 افغانی بابت صرفیه‌ی بل برق از شرکت برشنا قرضدار اند.

همچنان حضرت علی مبلغ یک میلیون و 353 هزار و 560 افغانی، احمد مبلغ 67 هزار و 247 افغانی، قوماندان جان‌احمد مبلغ دو میلیون و 309 هزار و 95 افغانی و حاجی عبدالظاهر مبلغ 388 هزار و 957 افغانی از شرکت برشنا بابت صرفیه‌ی بل برق‌شان قرضدار اند.

شرکت برشنا با نشر این فهرست همچنان تأکید کرده است که این افراد حاضر به پرداخت صرفیه‌ی برق‌شان نیستند.

این در حالی است که شرکت برشنا به تاریخ 24 ثور اعلام کرده بود که این شرکت فهرست ۱۶۴ نفر از قرضداران صرفیه‌ی بل برق را که بالاتر از صد هزار افغانی قرضدار هستند، به دادستانی کل کشور فرستاده است.

این شرکت همچنان گفته بود که سر از ۲۵ ثور، هر روز نام، وظیفه و محل سکونت یک نفر از قرضداران برق را افشا می‌کند.