MOI

«یک مشاور رییس مجلس سنا به اتهام حمایت از گروه‌های تروریستی در شهر کابل بازداشت شد»

اطلاعات روز: وزارت داخله اعلام کرده که یکی از مشاوران رییس مجلس سنای کشور به اتهام حمایت از گروه‌های تروریستی در شهر کابل بازداشت شده است.

در یک اعلامیه‌ی این وزارت آمده است که فردی به‌نام حاجی دلاور که خودش را مشاور رییس مجلس سنا معرفی می‌کند، از سوی پولیس مبارزه با تروریزم وزارت داخله به اتهام حمایت از گروه‌های تروریستی در شهر کابل، بازداشت شده است.

در اعلامیه گفته شده است که از نزد فرد بازداشت شده یک تعداد اسناد جعلی شامل شناس‌نامه‌ی پاکستانی، چندین عدد نمبرپلیت موتر، سلاح غیرقانونی، هفت‌صد هزار کلدار پاکستانی، یک عراده موتر زرهی و یک عراده موتر تعقیبی نوع هایلکس به دست آمده است.

وزارت داخله به گونه‌ی رسمی تأیید نکرده که این فرد رسما مشاور رییس مجلس سنا است یا نه، اما افزوده است که تحقیقات بیشتر در این زمینه از سوی این وزارت ادامه دارد. مجلس سنا نیز تا کنون در این باره واکنش نشان نداده است.

این در حالی است که به تاریخ 21 جدی سال گذشته‌ی خورشیدی یک مقام ارشد امنیتی کشور به بی‌بی‌سی فارسی گفته بود که حدود بیست نفر از افراد معزز از 1500 فرد متهم به جرایم جنایی در شهر کابل حمایت می‌کنند.

این مقام به شرط افشانشدن نامش گفته بود که در حدود ۲۸ هزار قبضه اسلحه‌ی غیرقانونی نزد این افراد موجود است که با استفاده از آن در شهر کابل دست به آدم‌ربایی، قتل، سرقت و… جرایم سازمان یافته می‌زنند.

به گفته‌ی او، یک بخشی از این افراد ماهانه در حدود یک هزار و ۵۰۰ دالر و بخشی دیگر آن‌ها ماهانه از ۲۰ هزار تا حدود صدهزار دالر امریکایی درآمد دارند.