ولایت غزنی

ولسوالی ده‌یک غزنی پس از دو سال به کنترل دولت درآمد

اطلاعات روز: وزارت دفاع کشور اعلام کرده است که ولسوالی ده‌یک ولایت غزنی پس از دو سال از تصرف طالبان خارج و به کنترل نیروهای امنیتی و دفاعی درآمده است.

این وزارت با نشر اعلامیه‌ای گفته است که ولسوالی ده‌یک غزنی امروز (دوشنبه، 6 جوزا) در یک عملیات ویژه نیروهای امنیتی و دفاعی کشور از وجود جنگ‌جویان گروه طالبان پاک‌سازی شده است.

در اعلامیه آمده است که این ولسوالی از حدود دو سال به این طرف تحت کنترل مخالفان مسلح دولت قرار داشت. به نقل از اعلامیه، مخالفان مسلح دولت در این مدت با گروگان‌گیری غیرنظامیان در برابر نیروهای امنیتی، از پیش‌روی این نیروها برای تصفیه‌ی ولسوالی ده‌یک جلوگیری می‌کردند.

در همین حال عارف نوری، سخن‌گوی والی غزنی نیز می‌گوید که تمامی ادارات دولتی در ولسوالی ده‌یک در کنترل نیروهای دولتی درآمده و عملیات تصفیه و تلاشی در این ولسوالی نیز جریان دارد.

آقای نوری به روزنامه اطلاعات روز گفت که ولسوالی ده‌یک حدود یک سال پیش هم‌زمان با حمله‌ی گروه طالبان بر مرکز شهر غزنی، به‌دست این گروه افتاده بود.

ولایت غزنی در جنوب کشور از ولایت‌های ناامن به حساب می‌آید که گروه طالبان در شماری از ولسوالی‌های این ولایت فعالیت گسترده‌ی تروریستی دارد.

شهر غزنی سال گذشته در جریان حمله‌ی جنگ‌جویان طالبان برای مدتی در کنترل این گروه قرار گرفته بود.