دیدار غنی و عمران خان؛ به مشکل ممنوعیت پروازهای افغانستان توجه می‌شود

اطلاعات روز: محمداشرف ‌‌غنی، رییس‌جمهوری کشور در حاشیه‌ی «چهاردهمین اجلاس سران سازمان همکاری‌های اسلامی»  با عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان دیدار و دو طرف در مورد ممنوعیت پروازهای افغانستان به هند از حریم فضایی پاکستان بحث کرده‌اند.

ارگ ریاست‌جمهوری با نشر خبرنامه‌ای گفته است که این دیدار دیروز (جمعه، ۱۰ جوزا) در شهر مکه در عربستان سعودی صورت گرفته است.

به نقل از خبرنامه، رییس‌جمهوری کشور در این دیدار مشکل ممنوعیت پروازهای افغانستان از حریم فضایی پاکستان به هند را با مطرح کرده و آقای خان وعده داده است که کشورش در زمینه‌ی حل این مشکل توجه می‌کند.

همچنان در خبرنامه آمده است که دو طرف در این دیدار در مورد مناسبات دوجانبه، اتصال منطقوی، تجارت، صلح و امنیت و مبارزه با تروریزم نیز بحث کرده است.

به نقل از خبرنامه‌ی ارگ ریاست‌جمهوری، کشور آقای خان با مهم‌خواندن اتصال منطقوی، روند صلح افغانستان و مبارزه با تروریزم در افغانستان گفته است که پاکستان در راستای یک افغانستان باثبات متعهد می‌باشد.

دو طرف در این دیدار تأکید کرده‌اند که در جریان سفر «قریب‌الوقوع» آقای غنی به پاکستان روی این موضوعات بحث‌های مفصل‌تری میان دو طرف صورت خواهد گرفت.

رییس‌جمهوری کشور در حالی مشکل ممنوعیت پروازهای افغانستان به هند از طریق حریم فضایی پاکستان را با نخست‌وزیر این کشور مطرح کرده است که از حدود سه‌ونیم ماه پیش به این طرف در پی شدت‌یافتن تنش‌ها میان پاکستان و هند روی حمله‌ی انتحاری در کشمیرِ تحت کنترل هند، این مسیر بر روی این پروازها مسدود است.