هفت همکار مسئول دادگاه نام‌نهاد طالبان برای ولسوالی پشتون‌کوت فاریاب بازداشت شدند

هفت همکار مسئول دادگاه نام‌نهاد طالبان برای ولسوالی پشتون‌کوت فاریاب بازداشت شدند

اطلاعات روز: وزارت امور داخله‌ی کشور اعلام کرده است که هفت همکار مفتی محمدناصر، مسئول دادگاه نام‌نهاد گروه طالبان برای ولسوالی پشتون‌کوت ولایت فاریاب امروز (دو‌شنبه، ۲۰ جوزا) بازداشت شده‌اند.

در اعلامیه‌ای که از سوی این وزارت به نشر رسیده، آمده است که این افراد از مربوطات شهر شبرغان، مرکز ولایت جوزجان از سوی نیروهای پولیس این ولایت بازداشت شده‌اند.

در اعلامیه گفته شده است که افراد بازداشت‌شده متهم به چندین مورد قضیه‌ی دادگاه‌های صحرایی و شکنجه‌ی خودسرانه‌ی غیرنظامیان می‌باشند.

این درحالی است که خود مفتی محمدناصر دو روز پیش (شنبه، ۱۸ جوزا) از شفاخانه‌ی «یک‌صد بستر عبدالرشید دوستم»‌ در شهر شبرغان بازداشت شده بود.

فریدون انیق، سخن‌گوی والی جوزجان به روزنامه اطلاعات روز گفته بود که این مسئول نام‌نهاد طالبان زمانی بازداشت شد که به کمک یکی از اعضای طالبان برای درمان بیماری‌اش به این شفاخانه آمده بوده‌اند.

در همین حال عبدالکریم یورش، سخن‌گوی فرماندهی پولیس فاریاب به روزنامه اطلاعات روز گفته بود که این مسئول نام‌نهاد گروه طالبان در اکثر قضایای شکنجه و دادگاه‌های صحرایی در این ولایت دست داشته است.

ولایت‌های فاریاب و جوزجان در همسایگی هم در شمال کشور از ولایت‌های ناامن می‌باشد که گروه طالبان در شماری از ولسوالی‌های این ولایت‌ها فعالیت گسترده دارد.