خلیل‌زاد بر حضور زنان در گفت‌وگوهای صلح تأکید کرد

اطلاعات روز: زلمی خلیل‌زاد، نماینده‌ی ویژه‌ی وزارت خارجه‌ی امریکا برای صلح افغانستان در دیدار با شماری از زنان افغان، بر حضور زنان در گفت‌وگوهای صلح تأکید کرده است.

آقای خلیل‌زاد ناوقت روز دوشنبه (20 جوزا) در رشته‌تویتی نوشته است: «سیاست ایالات متحده‌ی امریکا این است که زنان باید در گفت‌وگوها و مذاکرات بین‌الافغانی حضور داشته باشند.»

او همچنان نوشته است که در دیدار با زنان افغان در مورد پیشرفت‌ها و نگرانی‌های آنان از آینده‌ی گفت‌وگوهای صلح صحبت کرده است.

نماینده‌ی ویژه‌ی وزارت خارجه‌ی امریکا برای صلح افغانستان نوشته است که او در بازار با شماری از کارآفرینان زن نیز دیدار کرده است.

او با نشر عکسی از خود و «شربت‌گل» در یکی از بازارهای کابل، تأکید کرده که سهم‌گیری زنان در فعالیت‌های اقتصادی برای افغانستان مهم و حیاتی است.

زلمی خلیل‌زاد روز یک‌شنبه (۱۹ جوزا) وارد کابل شد. این سفر او در چاچوب هشتمین دور از سفرهایش در مورد تسهیل روند صلح افغانستان گفته شده است.

آقای خلیل‌زاد در جریان این سفرش تا کنون با رهبران حکومت و شماری از چهره‌های سیاسی کشور دیدار داشته است.

او در دیداری با محمداشرف غنی، رییس‌جمهوری کشور گفته بود که گفت‌وگوهای صلح افغانستان وارد مرحله‌ی تازه می‌شود و در این مرحله از تلاش‌ها برای صلح، افغان‌ها در آن بیش‌تر از هر زمان دیگری شامل خواهند بود.

او همچنان گفته بود که دو طرف در این دیدار توافق کرده‌اند که آمادگی‌ها برای آغاز گفت‌وگوهای بین‌الافغانی در حال حاضر مهم و ضروری است.