اعلامیه‌ی مطبوعاتی

اعلامیه‌ی مطبوعاتی

همکاری اقتصادی و تجارتی میان قزاقستان و افغانستان روزبه‌روز رشد کرده و تقویت می‌شود. انجمن‌های تجارتی دو کشور روابط موجودشان را توسعه می‌دهند و تماس‌های جدید را در بخش‌های جدید برقرار می‌کنند.

افغانستان کشوری است که اقتصاد آن در حال رشد است. دورنمای خوب تقویت و توسعه‌ی همکاری‌های دوجانبه در عرصه‌های زیربنا، زراعت، انرژی، آموزش و فرهنگ وجود دارد.

قزاقستان عرضه‌کننده‌ی مهم محصولات زراعتی مانند آرد، گندم، دانه‌های کتان و غیره به افغانستان است.

افغانستان میوه‌های خشک مانند انجیر، کشمش، پسته… و همچنان میوه‌های تازه را می‌تواند به قزاقستان صادر کند.

با توجه به موارد فوق، به اطلاع رسانیده می‌شود که قرار است در تاریخ 25-26 جون سال روان در هوتل کابل‌استار شهر کابل، به‌منظور رشد همکاری‌های دوجانبه برنامه‌ی رسمی تجارتی و اقتصادی برگزار شود.

تنظیم‌کننده‌ی این برنامه اتاق تجارت خارجی قزاقستان، اتاق ملی تاجران جمهوری قزاقستان «اتامیکین»، وزارت صنعت و توسعه زیربنای جمهوری قزاقستان، سفارت جمهوری قزاقستان در افغانستان، سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در قزاقستان و اتاق تجارت و صنایع افغانستان می‌باشند.

هدف این برنامه، ‌توسعه‌ی روابط تجارتی میان تاجران افغانستان و قزاقستان، همچنین برقراری روابط نزدیک کاری میان دو کشور است.

از طرف قزاقستان در این برنامه، تولیدکنندگان بزرگ این کشور اشتراک خواهند کرد. این یک فرصت عالی برای برقراری تماس‌ها و معرفی محصولات قزاقستانی و افغانی خواهد بود.

از تمام تاجران افغانی که علاقمند برقراری روابط تجارتی با تاجران قزاقستانی هستند، خواهشمندیم تا در این برنامه فعالانه اشتراک کنند.