وزارت مالیه: به کارمندان ۱۱ وزارت‌خانه و اداره‌ی دولتی «عیدانه» توزیع شده است

اطلاعات روز: وزارت مالیه‌ی کشور می‌گوید که به کارمندان ۱۱ وزارت‌خانه و اداره‌ی دولتی براساس حکم ریاست‌جمهوری، «عیدانه» توزیع شده است.

شمروزخان مسجدی، سخن‌گوی این وزارت امروز (یک‌شنبه، ۲ سرطان) به روزنامه اطلاعات روز گفت که این وزارت‌خانه‌ها و اداره‌ی شامل وزارت‌های صحت عامه، حج و اوقاف، ترانسپورت، سرحدات، اقوام و قبایل، امور زنان، مخابرات و تکنالوژی معلوماتی،  معادن و پترولیم، اقتصاد، زراعت و اداره‌ی دادستانی کل می‌باشد.

آقای مسجدی افزود که وزارت مالیه از سایر وزارت‌خانه‌ها و ادارات نیز خواسته است که این «عیدانه» را از بودجه‌ی تخصیص داده‌شده به کارمندان‌شان هم‌اکنون اجرا کنند و این وزارت در بررسی وسط‌سال این بودجه را در اختیار این وزارت‌خانه و ادارات قرار می‌دهد.

به گفته‌ی او، مبلغ مجموعی این عیدی حدود ۱.۷ میلیارد افغانی تخمین شده است.

پیش‌تر محمداشرف غنی، رییس‌جمهوری کشور در حکمی گفته بود که به مناسبت فرارسیدن عید سعید فطر برای همه‌ی کارمندان خدمات ملکی به اندازه‌ی معاش ۱۵ روزه‌ی آنان از حساب دولت «عیدانه» داده شود.

در حکم ریاست‌جمهوری کشور تصریح شده بود که این عیدی به کارمندانی داده می‌شود که از معاشات سوپراسکیل، امتیازی، مددمعاش، معاشات استثنایی، کادری  و سایر امتیازات محرومند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *