وزارت صحت: در شش ماه گذشته 322 نفر در نتیجه‌ی رویدادهای ترافیکی کشته شده‌اند

اطلاعات روز: وزارت صحت عامه‌ی کشور اعلام کرد که در شش ماه گذشته در کشور نزدیک به چهار هزار رویداد ترافیکی رخ داده است که در نتیجه‌ی آن ۳۲۲ نفر کشته شده‌اند.

ماموسی زیور، معین مالی و ادارای وزارت صحت عامه امروز (چهارشنبه، ۵ سرطان) در نشستی زیر عنوان «صدای‌تان را بلند کنید و جان انسان‌ها را نجات دهید» گفت که در این حادثات هم‌چنان ۲۰ هزار نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند. این نشست به مناسبت گرامی‌داشت از هفته‌ی جهانی «جاده» برگزار شده بود.

https://twitter.com/WahidullahMayar/status/1143852125824475137

خانم زیور با چالش‌خواندن رویدادهای ترافیکی در برابر سکتورهای صحی، تأکید کرد که قربانیان این رویدادها در کشور بیش‌تر از رویدادهای ناشی از انفجار و انتحار می‌باشد.

در همین حال، عبداللطیف خیرخواه، آمر حوادث ریاست ترافیک کابل در این نشست، مصئونیت ترافیک و جاده را برای جلوگیری از تلفات ناشی از رویدادهای ترافیکی مهم عنوان کرده، گفت: «کنترل از ترافیک جاری در جاده، بلند‌بردن آگاهی مردم از قوانین ترافیکی و بررسی عوامل حادثات ترافیکی از جمله موارد مهمی است که در کاهش این حادثات نقش ارزنده دارد.»

گفتنی است که براساس آمار سازمان صحی جهان، سالانه در حدود ۱.۳۵ میلیون نفر در نتیجه‌ی رویدادهای ترافیکی کشته و در حدود 50 میلیون نفر دیگر زخمی می‌شوند.