نمایشگاه فناوری معلوماتی در هرات گشایش یافت

اطلاعات روز: نمايشگاه فناوری معلوماتی که در آن ۴۲ غرفه‌ی محصولات فناوری به‌شمول محصولات شرکت‌های مخابراتی، نرم‌افزارهای کامپیوتری و گجت‌های ساخت دانشجویان به نمایش گذاشته شده است، در هرات گشایش یافت.

این نمایشگاه که دیروز (چهارشنبه، ۵ سرطان) گشایش یافته بود، قرار است برای امروز و فردا نیز ادامه یابد.

عاشق‌الله علی‌زایی، رییس مخابرات هرات به روزنامه اطلاعات روز گفت که ۹۰ درصد شهروندان هرات به خدمات مخابراتی در این ولایت دسترسی دارند. وی افزود که هدف از برگزاری این نمایشگاه تشویق مردم به استفاده‌ی درست از فناوری‌های نوین است.

از سویی هم، بخش عمده‌ی این نمایشگاه را فعالیت شرکت‌های مخابراتی و خدمات انترنتی تشکیل می‌دهد. شماری از غرفه‌داران این نمایشگاه از دولت می‌خواهند تا در قسمت تامین امنیت پایه‌های مخابراتی تلاش بیش‌تری کند.

به باور این افراد، نبود امنیت و چالش‌های سد راه خدمات انترنتی باعث شده تا انترنت به بهای زیاد و کیفیت کم‌تر به مشتریان عرضه شود. حسیب رسا، کارمند یک شرکت ارایه‌ی خدمات انترنتی به روزنامه اطلاعات روز گفت که وجود مشکلات در فایبر نوری همواره سبب ایجاد اختلال در روند ارایه‌ی خدمات انترنتی به شهروندان هرات می‌شود.

در همین حال اشتراک‌کنندگان در این نمایشگاه از رشد فناوری در هرات استقبال می‌کنند. امید امینی، از اشتراک‌کنندگان در این نمایشگاه گفت که شهروندان هرات به‌خصوص جوانان به شکل گسترده از فناوری‌های نوین به‌ویژه انترنت استفاده می‌کنند.

وی افزود که کیفیت خدمات انترنتی و مخابراتی در ولایت هرات پایین، اما هزینه‌ی آن بالاست. این باشنده‌ی هرات می‌گوید: «خدمات مخابراتی از طرف شب در برخی از ولسوالی‌های هرات توسط طالبان قطع می‌شود و مردم از این ناحیه دچار مشکل‌اند.»