کمیشنر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان: به کمک‌های خود به مهاجران افغان ادامه می‌دهیم

اطلاعات روز: فلیپو گراندی، کمیشنر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در دیداری با عبدالله عبدالله گفته است که این سازمان به امور مهاجران در افغانستان اولویت قایل است و به کمک‌های خود به مهاجران و بی‌جاشدگان افغانستان ادامه می‌دهد.

به نقل از اعلامیه‌ای که از سوی ریاست اجرایی کشور به نشر رسیده، آمده است که این دیدار صبح امروز (پنج‌شنبه، ۶ سرطان) در حاشیه‌ی سی‌امین اجلاس سالانه‌ی «نهاد بین‌المللی کران مونتانا» در شهر جینوای سویس انجام شده است.

همچنان در اعلامیه آمده است که در این دیدار دو طرف در مورد مهاجران افغانستان در ایران و پاکستان و برخورد انسانی با آنان، برگشت داوطلبانه و تدریجی این مهاجران به کشور و فراهم‌سازی زمینه‌های مناسب برای زندگی آنان در کشور نیز گفت‌وگو کرده‌اند.

بر اساس این اعلامیه، کمیشنر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان همچنان از دولت افغانستان خواسته است که در اجلاس جهانی و عمده‌ی این سازمان در امور مهاجران که در ماه دسامبر سال 2019 میلادی، برگزار می‌شود، شرکت کند.

گفتنی است که رییس اجرایی کشور شام دیروز (چهارشنبه، ۵ سرطان) به‌منظور اشتراک در «سی‌امین اجلاس سالانه‌ی نهاد بین‌المللی کران مونتانا» به دعوت رسمی جین‌پول کرتن، رییس این نهاد به شهر جینوای سویس رفته است.

سی‌امین اجلاس سالانه‌ی این نهاد با اشتراک رییسان جمهور، صدراعظم‌ها، وزیران، سیاست‌مداران، نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی، سازمان‌های منطقوی، سازمان‌های غیردولتی و تاجران بیش از صد کشور جهان از دیروز در شهر جینوا آغاز شده است. قرار است این اجلاس تا دو روز دیگر (۸ سرطان) ادامه یابد.

در این اجلاس نهاد بین‌المللی کران مونتا قرار است در مورد قضایای سیاسی، اقتصادی و منطقوی و طرح راه ابریشم میان اشتراک‌کنندگان بحث شود.