شهر نیلی، مرکز دایکندی

رویداد ترافیکی در دایکندی 5 کشته و 13 زخمی بر جای گذاشت

اطلاعات روز: منابع محلی در ولایت دایکندی می‌گویند که در نتیجه‌ی یک رویداد ترافیکی در ولسوالی خدیر این ولایت پنج نفر کشته و 13 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

سکینه احسانی، سخن‌گوی والی دایکندی به روزنامه اطلاعات روز گفت که این رویداد حوالی ساعت 11:45 دقیقه‌ی امروز (جمعه، 7 سرطان) در منطقه‌ی دهن‌قول دره‌خودی ولسوالی خدیر رخ داده است.

خانم احسانی گفت که این رویداد هنگامی رخ داده است که یک عراده موتر نوع فلانکوچ که از هرات به سوی خدیر در حرکت بوده، از جاده منحرف شده است.

به گفته‌ی او، در میان کشته‌شدگان این رویداد سه زن، یک کودک و یک مرد شاملند.

سخن‌گوی والی دایکندی افزود که زخمیان این رویداد برای درمان به شفاخانه‌ی مرکز ولسوالی خدیر منتقل شده است. خانم احسانی علاوه کرد که وضعیت دو نفر از زخمیان وخیم گزارش شده و قرار است به شفاخانه‌ی مرکز ولایت منتقل شوند.

تا کنون دلیل وقوع این رویداد مشخص نشده است، اما بی‌احتیاطی رانندگان و خرابی جاده‌ها از دلایل اصلی وقوع رویدادهای ترافیکی در دایکندی خوانده می‌شود.

این در حالی است که پیشتر وزارت صحت عامه‌ی کشور قربانیان رویدادهای ترافیکی را بیشتر از قربانیان رویدادهای انفجار و انتحار خوانده و اعلام کرده بود که در شش ماه گذشته 332 نفر در نتیجه‌ی رویدادهای ترافیکی در کشور کشته و نزدیک به دو هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند.