ولسوال نهرین بغلان: 25 نیروی خیزش مردمی از سوی طالبان کشته شده‌اند

اطلاعات روز: منابع محلی در ولایت بغلان می‌گویند که در حمله‌ی جنگ‌جویان گروه طالبان بر پاسگاه‌های نیروهای خیزش مردمی در ولسوالی نهرین این ولایت 25 نفر از این نیروها کشته شده‌اند.

فضل‌الدین مرادی، ولسوال ولسوالی نهرین ولایت بغلان امروز (شنبه، 8 سرطان) به روزنامه اطلاعات روز گفت که جنگ‌جویان گروه طالبان حوالی نیمه‌ی شب گذشته بر سه پاسگاه نیروهای خیزش مردمی در روستای «که‌گدای» این ولسوالی حمله کردند.

آقای مرادی همچنان گفت زمانی که نیروهای کمکی به ساحه اعزام شدند، در مسیر راه با کمین جنگ‌‎جویان طالبان مواجه شدند که در نتیجه پس از حدود سه ساعت درگیری، 25 نفر از نیروهای خیزش مردمی کشته و هشت نفر دیگرشان زخمی شده‌اند.

او افزود که افراد کشته‌شده از سوی ریاست امنیت ملی حمایت می‌شدند و مسئولیت تأمین امنیت مناطق‌شان را داشتند. به گفته‌ی ولسوال ولسوالی نهرین، این افراد قرار بود در صفوف نیروهای خیزش مردمی جذب شوند.

آقای مرادی هرچند گفت که در جریان این درگیری به جنگ‌جویان طالبان نیز تلفاتی وارد شده، اما آمار مشخصی ارایه نکرد.

او افزود که روستای «که‌گدای» بخشی از ولسوالی نهرین است که قبلا تحت کنترل طالبان بود، اما اخیرا نیروهای خیزش مردمی به کمک نیروهای امنیتی کنترل این منطقه را از طالبان پس گرفته بودند.

در همین حال گروه طالبان ادعا کرده است که در این حمله سه پاسگاه «پولیس» را تصرف کرده و 28 سرباز پولیس را نیز کشته‌اند.

ولایت بغلان در شمال افغانستان از ولایت‌های ناآرام به حساب می‌آید که گروه طالبان در شماری از ولسوالی‌های آن حضور و فعالیت گسترده‌ی تروریستی دارد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *