ولایت قندهار

حمله‌ی جنگ‌جویان طالبان بر ولسوالی «معروف» قندهار عقب زده شد

اطلاعات روز: مسئولان امنیتی در ولایت قندهار می‌گویند که حمله‌ی جنگ‌جویان گروه طالبان بر مرکز ولسوالی «معروف» این ولایت عقب زده شده است.

عبدالبشیر خاکسار، معاون سخن‌گوی فرماندهی پولیس ولایت قندهار به روزنامه اطلاعات روز گفت که جنگ‌جویان طالبان نیمه‌های شب گذشته (شنبه، ۸ سرطان) از چند استقامت بر مرکز این ولسوالی حمله کردند که درگیری‌ها برای دفع آن تا بامداد امروز (یک‌شنبه، ۹ سرطان) ادامه داشته است.

آقای خاکسار تأکید کرد که اکنون این حمله دفع شده و نیروهای بیش‌تری نیز در ساحه مستقر شده‌اند.

به گفته‌ی او، در جریان این درگیری‌ها بر دو طرف تلفاتی وارد شده، اما آمار آن به‌دلیل کارنکردن شبکه‌های مخابراتی در ساحه‌ی درگیری تا کنون مشخص نشده است.

در همین حال گروه طالبان با نشر اعلامیه‌ای ادعا کرده است که در حمله‌ی جنگ‌جویان این گروه بر ساختمان ولسوالی معروف در روستای «ابتو»، کنترل این ولسوالی به دست آنان افتاده است.

این گروه همچنان افزوده است که در جریان این حمله، ۵۷ سرباز پولیس کشته و ۱۱ سرباز دیگر نیز توسط آنان به گروگان گرفته شده‌اند.

ولایت قندهار در جنوب کشور از ولایت‌های ناآرام می‌باشد که گروه طالبان در شماری از ولسوالی‌های آن فعالیت گسترده دارد. این ولایت به‌عنوان خاستگاه گروه طالبان نیز به‌شمار می‌رود.