غنی: شرکت‌هایی که کار ترمیم تجهیزات نظامی را درست انجام نمی‌دهند، قراردادهای‌شان فسخ شود

اطلاعات روز: رییس‌جمهور اشرف غنی به وزارت‌های دفاع و داخله هدایت داده است تا قرارداد شرکت‌های مسئول ترمیم وسایط و وسایل نظامی را که کارشان را به‌درستی انجام نمی‌دهند، فسخ و آنان را از کشور خارج کنند.

آقای غنی این اظهارات را امروز (جمعه، 14 سرطان) در جریان سفرش به ولایت زابل در یک جلسه‌ی امنیتی مطرح کرده است. او در این جلسه‌ی امنیتی وضعیت عمومی امنیتی ولایت زابل را بررسی کرده است.

رییس‌جمهور غنی در این جلسه از مسئولان امنیتی مستقر در زابل خواسته است تا وضعیت امنیتی در این ولایت را برایش قناعت‌بخش گزارش ندهند، بلکه آنچه که واقعیت دارد، با او در میان بگذارند.

در اعلامیه‌ی ارگ ریاست‌جمهوری به نقل از اقای غنی آمده است: «من این‌جا به‌خاطری آمده‌ام که وضعیت عمومی به‌ویژه وضعیت امنیتی این ولایت را مورد بررسی دقیق قرار دهم و تصامیم عاجل اتخاذ نمایم.»

رییس‌جمهور غنی همچنان به مسئولان امنیتی ولایت زابل هدایت داده است تا فرماندهی‌های پولیس ولسوالی‌های این ولایت را ارزیابی کرده و کسانی را که سال‌های پی‌هم به‌حیث فرمانده پولیس انجام وظیفه کرده‌اند، تبدیل و تغییر دهند. آقای غنی همچنان از آنان خواسته است تا جلو فساد و ضایع شدن مهمات، امکانات و تجهیزات را به‌گونه‌ی جدی بگیرند.

او تأکید کرده است که «پست‌های دولتی میراثی نیست و قوماندان‌ها به سطح ولسوالی‌ها باید با مردم در تماس باشند و افراد صادق و خدمت‌گار وطن و مردم در این پست‌ها گماشته شوند».

آقای غنی در عین حال به ارگان‌های امنیتی و دفاعی مستقر در ولایت زابل هدایت داده است تا به امنیت شاه‌راه نمبر یک (کابل – قندهار) بیش‌تر توجه کنند تا انتقالات و اکمالات به‌صورت منظم انجام شود.

گفتنی است که رییس‌جمهور اشرف غنی پس از سفر دوروزه به قندهار، صبح امروز برای بررسی وضعیت عمومی امنیتی زابل، به این ولایت رفته است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *