هیأتی از افغانستان برای شرکت در «نشست بین‌الافغانی صلح» عازم قطر شد

اطلاعات روز: هیأتی متشکل از اعضای شورای عالی صلح، مقام‌های پیشین حکومتی، سیاسیون، اعضای جامعه مدنی، نمایندگان رسانه‌ها و زنان امروز (شنبه، 15 سرطان) برای شرکت در نشست بین‌الافغانی صلح افغانستان عازم قطر شده است.

حکومت افغانستان پیش از این اعلام کرده بود که هیچ نماینده‌ای به صورت مشخص در نشست بین‌الافغانی صلح افغانستان در قطر نمی‌فرستد اما شماری از مقام‌های حکومتی به صورت انفرادی در این نشست شرکت خواهند کرد.

قرار است نشست بین‌الافغانی صلح افغانستان فردا (یک‌شنبه، 16 سرطان) برای دو روز در دوحه، پایتخت قطر برگزار شود. آلمان و قطر به صورت مشترک از این نشست میزبانی خواهند کرد.

این نشست سومین نشست «بین‌الافغانی» میان چهره‌های سیاسی افغانستان و گروه طالبان خواهد بود. نشست اول در 16 دلو سال گذشته و نشست دوم در هفتم اسد سال جاری در شهر مسکو، پایتخت روسیه برگزار شده بود.

نشست بین‌الافغانی صلح افغانستان در قطر در حالی قرار است برگزار شود که هفتمین دور گفت‌وگوها میان نمایندگان امریکا و طالبان در قطر هنوز در جریان است.

براساس گزارش رسانه‌های خارجی، نمایندگان امریکا و طالبان تلاش دارند که پیش از آغاز نشست بین‌الافغانی صلح افغانستان در قطر، پیش‌نویسی درباره‌ی خروج نیروهای خارجی از افغانستان را تکمیل و نهایی کنند.