فرمانده قطعه‌ی سرخ طالبان در هرات با ۳۷ جنگ‌جویش کشته شدند

اطلاعات روز-  هرات: مقام های محلی ولایت هرات می‌گویند که صفی‌الله چپات، فرمانده قطعه سرخ گروه طالبان در این ولایت همراه با ۳۷ جنگ‌جویش در نتیجه‌ی حملات هوایی و زمینی نیروهای افغان در ولسوالی پشتون‌زرغون کشته شده‌اند.

جیلانی فرهاد، سخن‌گوی والی این ولایت به روزنامه اطلاعات روز گفت که این عملیات صبح امروز (پنج‌شنبه، ۲۰ سرطان) از سوی نیروهای ارتش و پولیس ملی در ولسوالی پشتون‌زرغون راه‌اندازی شده است.

به گفته‌ی آقای فرهاد، در جریان این عملیات ملا عبدالعزیز انصاری، والی نام‌نهاد این گروه برای ولایت هرات همراه با پنج‌جنگوی این گروه زخمی شده‌اند.

او افزود که این عملیات به رهبری عبدالقیوم رحیمی، والی و امین‌الله امرخیل، فرمانده پولیس هرات از چهار روز بدین سو با اشتراک نیروهای پولیس، ارتش و امنیت ملی در ‏ولسوالی‌های پشتون‌زرغون و اوبه‌ی هرات جریان دارد.

والی هرات با یونیفرم نظامی در میان نیروهای امنیتی افغانستان

آقای فرهاد تأکید کرد‏ که در جریان این عملیات تا کنون چندین پایگاه گروه طالبان از طریق هوا و زمین هدف قرار گرفته است.

با این حال، شماری از اعضای شورای ولایتی هرات از افزایش ناامنی‌ها در تعدادی از ولسوالی‌های این ولایت هشدار می‌دهند.

عبدالرحیم صالحی، از اعضای این شورا به روزنامه اطلاعات روز گفت که تحرکات طالبان در ولسوالی‌های ولایت هرات در سال‌های پسین بی‌پیشینه بوده است. او تأکید می‌کند که علاوه بر تلاش حکومت محلی این ولایت برای سرکوب جنگ‌جویان طالبان، دولت مرکزی نیز توجه جدی در این زمینه کند.

مقام‌های محلی در حالی از کشته‌شدن جنگ‌جویان طالبان و زخمی‌شدن والی نام‌نهاد این گروه در ولایت هرات خبر می‌دهند که از یک ماه بدین سو ولسوالی‌های اوبه، پشتون‌زرغون، شیندند و گلران ولایت هرات گواه درگیری‌های خونین میان جنگ‌جویان طالبان و نیروهای دولتی بوده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *