رییس‌جمهور غنی: مشکلات ساختاری و نیازمندی‌های کرکت بورد بررسی و برای رفع آن اقدام شود

اطلاعات روز: رییس‌جمهور اشرف غنی در دیداری با اعضای کرکت بورد افغانستان هدایت داده است که مشکلات ساختاری و نیازمندی‌های کرکت بورد بررسی و برای رفع آن‌ها به‌گونه‌ی عاجل اقدام شود.

این در حالی است که افغانستان در 9 بازی‌اش در جام جهانی کرکت 2019 در برابر تیم‌های آسترالیا، نیوزیلند، سریلانکا، آفریقای جنوبی، انگلستان، هند، بنگلادیش، پاکستان و وست‌اندیز به میدان رفت و در تمامی این 9 بازی شکست خورد.

جام جهانی کرکت ۲۰۱۹ میلادی به میزبانی انگلستان به تاریخ (۱ جون/ ۱۱ جوزا) آغاز شده بود و تا دو روز دیگر (۱۴ جولای/ ۲۳ سرطان) ادامه دارد.

در دیدار اعضای کرکت بورد با رییس‌جمهور غنی که شام روز گذشته (پنج‌شنبه، 20 سرطان) انجام شده، وضعیت کرکت افغانستان در جریان مسابقات جام جهانی 2019 کرکت و پس از آن مورد بررسی قرار گرفته است.

در اعلامیه‌ی ارگ ریاست‌جمهوری آمده است که آقای غنی ضمن قدردانی از تلاش‌های تیم ملی کرکت کشور همچنان گفته است که تیم ملی کرکت کشور همیشه افتخارات و دست‌آوردهای بزرگ برای افغانستان کسب کرده است و موفقیت تیم برای مردم یک موضوع مهم می‌باشد.

آقای غنی افزوده است: «کرکت سرمایه‌ی ملی مردم است و باید به‌خاطر بهبود وضعیت آن سرمایه‌گذاری کنیم. کرکت به‌حیث یک دارایی و سرمایه‌ی ملی باید سرتاسری شود و برای رشد و انکشاف آن برنامه‌های کوتاه‌مدت و درازمدت روی دست گرفته شود.»

او با اشاره به مشکلات ساختاری و نیازمندی‌های تیم ملی کرکت گفته که کرکت بورد مسئولیت دارد تا برای درخشش عالی تیم ملی کرکت تلاش کرده و نظم و اتحاد را در تیم ایجاد کند.

به گفته‌ی رییس‌جمهور، تیم ملی کرکت کشور جام جهانی کرکت بیست‌آوره را در پیش‌رو دارد و برای موفقیت در آن باید آمادگی بگیرد.

جام جهانی کرکت بیست‌آوره در سال 2020 میلادی به میزبانی آسترالیا برگزار می‌شود. افغانستان در میان هشت تیمی است که به‌طور مستقیم به جام جهانی کرکت بیست‌آوره راه یافته است.