وزارت معارف جمع‌آوری پول از دانش‌آموزان و آموزگاران را منع کرد

اطلاعات روز: وزارت معارف کشور اعلام کرده است که براساس هدایت محمدمیرویس بلخی، سرپرست این وزارت هر نوع جمع‌آوری پول از دانش‌آموزان و آموزگاران مکاتب پس از این ممنوع است.

در اعلامیه‌ی این وزارت که امروز (شنبه، 22 سرطان) منتشر شده، آمده است که آقای بلخی دستور منع جمع‌آوری پول از دانش‌آموزان و آموزگاران مکاتب تحت عنوان «اعانه»، «خرید اثاثیه‌ی دفتر»، «رنگ‌مالی صنف‌های درسی»، «بازسازی» و… را صادر کرده است.

به نقل از اعلامیه‌ی وزارت معارف، جمع‌آوری پول به این بهانه‌ها انگیزه‌ی سوءاستفاده و فساد را به بار آورده و سبب ایجاد نگرانی نزد والدین دانش‌آموزان به ویژه خانواده‌های بی‌بضاعت می‌شود.

سرپرست وزارت معارف به ریاست‌های «تفتیش داخلی» و «نظارت تعلیمی» این وزارت دستور داده تا مکتب‌های مرکز و ولایات را زیر نظارت دوام‌دار قرار داده و در صورت مشاهده‌ی موارد یادشده، عاملان آن‌را تحت پی‌گرد قانونی قرار دهند.

وزارت معارف پیش از این در یک اقدام دیگر قیچی‌کردن و تراشیدن موی سر دانش‌آموزان از سوی آموزگاران و کارمندان مکاتب در فضای مکتب را ممنوع اعلام کرده بود.

این وزارت هدف از این اقدام را جلوگیری از صدمه‌های روحی و روانی بر شخصیت دانش‌آموزان عنوان کرده بود.

وزارت معارف در عین حال هشدار داده بود که در صورت مشاهده‌ی هرگونه تخطی در این مورد مطابق اصول رفتار اداری با متخلفین برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

دیدگاه‌های شما
  1. امکان ندارد چون دولت فقط پنج یا شش بست معلم را معاش,میدهد درحالیکه در اکثر مکاتب بالای شانزده بست معلمین ایفای وظیفه مینماید. علاوتا امکانات کاغذ کتاب و تباشیر و مارکر ازکجا شود اگر ازشاگردان جمع نکند؟

  2. در اکثر مکاتب ولایات بخاطر کاغذ و نتایج از هر شاگرد سی افغانی پول جمع اوری نموده است بطور مثل مکتب لیسه خاتم الانبیا . لیسه میهن . متوسط فردوسی . لیسه عمرفاروق و غیره در ولایت بغلان در مجموعه جمع نمودند پس سوال اینجا است پول ها جمع شد دوباره توزیع میکند یا در امتحان سالانه جمع نکند

  3. هر ماه مکاتب شهر مزار شریف به بهانه های مختلف از شاگردان پول‌جمع آوری میکند.
    امید در زمینه‌توجه جدی صورت گیرد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *