پولیس هرات «امام زمان جعلی» را بازداشت کرد

اطلاعات روز – هرات: مقام‌های امنیتی در ولایت هرات می‌گویند پولیس این ولایت مردی به‌نام فرید را که ادعا دارد «امام زمان» است از مربوطات شهر هرات بازداشت کرده است.

فرزاد فروتن، سرپرست دفتر مطبوعاتی فرماندهی پولیس هرات به روزنامه اطلاعات روز گفت که این فرد امروز (شنبه، 5 اسد) در حضور مسئولان ریاست حج و اوقاف هرات، امنیت ملی و فرماندهی پولیس از خیابان «خبرنگار» در مربوطات ناحیه‌ی چهارم شهر هرات بازداشت شده است.

آقای فرزاد گفت که فرد بازداشت‌شده مدعی است که او «امام زمان» است و از جانب خدا ظهور کرده است. به گفته‌ی او، این فرد مدعی است که با «پرندگان و درختان» حرف می‌زند و توانای‌های فرازمینی دارد.

سرپرست دفتر مطبوعاتی فرماندهی پولیس هرات افزود که تحقیقات پولیس و امنیت ملی در پیوند به این موضوع جریان دارد.

در همین حال جیلانی فرهاد، سخن‌گوی والی هرات به روزنامه اطلاعات روز گفت که به دنبال شکایات مکرر شماری از زنان نسبت به این فرد، با پادرمیانی مسئولان ریاست حج و اوقاف، او از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

آقای فرهاد افزود که این فرد تعویض‌نویس و‌ دعاخوان بوده، زنان زیادی برای کسب دعا نزد وی مراجعه می‌کردند.

به گفته‌ی فرهاد: «فرد بازداشت‌شده  شکل و شمایل عجیبی داشته و لباس‌های غیرمعمولی همواره بر تن می‌نموده است.»

این بار نخستی نیست که افرادی از این دست ادعای «امام زمان»بودن را در هرات مطرح می‌کند. یک سال قبل نیز فردی در مربوطات خیابان لیسه مهری هرات هم‌زمان با این‌که نعره‎‌ی «الله اکبر» سر می‌داد، یک باشنده‌ی هرات را توسط شمشیر سر برید و سپس از سوی پولیس بازداشت شد و به‌دنبال آن از سوی دادگاه هرات به اعدام محکوم شد.