مذاکرات مستقیم دولت افغانستان و طالبان تا دو هفته‌ی دیگر آغاز می‌شود

اطلاعات روز: وزارت دولت در امور صلح کشور اعلام کرده است که مذاکرات رودررو میان نمایندگان دولت جمهوری اسلامی افغانستان و گروه طالبان تا دو هفته‌ی دیگر آغاز می‌شود.

در اعلامیه‌ای که از سوی این وزارت امروز (شنبه، 5 اسد) منتشر شده، آمده است که وزارت دولت در امور صلح کار و رای‌زنی برای تشکیل یک هیأت ۱۵ نفری برای این گفت‌وگوها را با طرف‌های ذی‌دخل آغاز کرده است.

به نقل از اعلامیه، اعضای این هیأت از میان چهره‌های که قبلا در گفت‌وگوی بین‌الافغانی دوحه شرکت کرده بودند و همچنین «افراد متخصص و مسلکی» از اقشار گوناگون از جمله علما، زنان و اعضای نهادهای جامعه‌ی مدنی انتخاب می‌شوند.

در اعلامیه گفته شده است که کار تشکیل این هیأت در حال نهایی‌شدن است و وزارت دولت در امور صلح تا آغاز این گفت‌گوها، آمادگی‌های لازم را برای سفر هیأت مذاکره‌کننده و پیشبرد مذاکرات فراهم می‌کند.

این در حالی است که زلمی خلیل‌زاد، نماینده‌ی ویژه‌ی وزارت خارجه‌ی امریکا برای صلح افغانستان چهار روز پیش (سه‌شنبه، ۱ اسد) به‌منظور مشورت روی مشخص‌شدن «یک تیم ملی مذاکره‌کننده برای اشتراک در نشست بین‌الافغانی صلح» و بحث با مقام‌های دولت، نمایندگان جامعه‌ی مدنی و گروه‌های حمایت‌کننده‌ی حقوق زنان روی گام‌های بعدی این روند به کابل آمد.

وزارت خارجه‌ی امریکا هم‌زمان با این سفر آقای خلیل‌زاد گفته بود که او پس از این سفرش به قطر می‌رود و دور تازه‌ی مذاکرات میان نمایندگان امریکا و طالبان را آغاز می‌کند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *