ولسوالی چپرهار ننگرهار از وجود جنگ‌جویان داعش و طالبان پاکسازی شد

اطلاعات روز: مقام‌های محلی در ولایت ننگرهار می‌گویند که تمامی روستاهای ولسوالی چپرهار این ولایت از وجود جنگ‌جویان گروه‌های داعش و طالبان پاکسازی شده است.

عطاالله خوگیانی، سخن‌گوی والی ننگرهار به روزنامه اطلاعات روز گفت که این ولسوالی در نتیجه‌ی یک عملیات ۲۰ روزه‌ی نیروهای ارتش که تا دیروز (شنبه، ۵ اسد) ادامه داشت، پاکسازی شده است.

به گفته‌ی آقای خوگیانی، جنگ‌جویان داعش و طالبان در جریان این عملیات، هیچ مقاومتی با نیروهای ارتش نکرده‌اند که در نتیجه بر دو طرف تلفاتی وارد نشده است.

او افزود که در نتیجه‌ی این عملیات، مقداری از مهمات و تجهیزات جنگی و موادهای انفجاری و نشه‌‌ای این گروه‌ها به‌دست نیروهای ارتش افتاده است.

از سویی هم، سخن‌گوی والی ننگرهار افزود که برای تأمین امنیت ولسوالی چپرهار هم‌اکنون شش پاسگاه و دو قرارگاه در این ولسوالی ایجاد شده و نیروهای امنیتی نیز در آن‌ها مستقر شده‌اند.

مقام‌های محلی در ننگرهار در حالی از پاکسازی کامل ولسوالی چپرهار از وجود جنگ‌جویان داعش و طالبان خبر می‌دهد که رییس‌جمهور اشرف غنی حدود پنج‌ونیم ماه پیش (۲۱ دلو سال ۱۳۹۷ خورشیدی) شکست داعش را در یک نشست با بزرگان اقوام شینوار و مومند در ولسوالی غنی‌خیل ننگرهار اعلام کرد.

آقای غنی در این نشست شکست داعش را برای مردم افغانستان تبریک گفته و افزوده بود که «روزهای سیاهی را که مردم فکر نمی‌کردند از آن رهایی یابند، امروز به برکت قربانی‌های نیروهای امنیتی و مردم ننگرهار از آن رهایی یافته‌اند.»

ولایت ننگرهار در شرق کشور از ولایت‌های ناامن و خاستگاه گروه داعش در افغانستان به شمار می‌رود. گروه‌های طالبان و داعش در شماری از ولسوالی‌های این ولایت فعالیت گسترده دارند.