وزارت تحصیلات: راه‌اندازی کارزارهای انتخاباتی در مراکز تحصیلی ممنوع است

اطلاعات روز: وزارت تحصیلات عالی کشور می‌گوید که برگزاری هر نوع گردهمایی‌ها، سخنرانی‌ها و سایر فعالیت‌های مربوط به کارزارهای انتخاباتی در تمامی مراکز تحصیلی کشور ممنوع است.

در اعلامیه‌ای که امروز (یک‌شنبه، ۶ اسد) از سوی این وزارت به نشر رسیده، از تمامی استادان، مسئولان و دانشجویان دانشگاه‌ها و مؤسسات تحصیلات عالی خواسته شده است که از برگزاری برنامه‌های مرتبط به مبارزات انتخاباتی در این مراکز تحصیلی خودداری کنند.

در اعلامیه تأکید شده است: «از آن جایی که دانشگاه‌ها و مؤسسات تحصیلات عالی کشور مراکز تدریس، تحقیق و تولید علم است و مسئولیت تربیه‌ی فرزندان کشور را به عهده دارد، از تمام منسوبین، استادان و دانشجویان تقاضا می‌شود تا از گردهمایی‌ها، سخنرانی‌ها و فعالیت‌های دیگر مربوط به مبارزات انتخاباتی و مشابه به آن که در قانون ممنوع قرار داده شده است، در چوکات نهادهای تحصیلی جدا خودداری کنند.»

این وزارت همچنان هشدار داده است که در صورت وقوع تخلف به این موارد، با عاملان برخورد قانونی خواهد شد.

پیش از این اداره‌ی مستقل ارگان‌های محلی در تاریخ ۲۷ سرطان نیز در یک امریه عنوانی والیان، شهرداران، ولسوالان و سایر کارکنان این اداره گفته بود که از هر گونه مداخله و تأثیرگذاری در روند برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری کشور خودداری کنند.

کارزارهای انتخاباتی نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری کشور امروز آغاز شده و تا دو ماه دیگر ادامه می‌یابد. این انتخابات قرار است به تاریخ ششم میزان سال جاری برگزار شود.

برای رسیدن به کرسی ریاست‌جمهوری، ۱۸ نفر به‌شمول رییس‌جمهور اشرف غنی و عبدالله عبدالله، رییس اجرایی کشور خود را نامزد کرده‌اند.