جواز فعالیت رشته‌های طبی شش مؤسسه‌ی تحصیلات عالی خصوصی لغو شد

اطلاعات روز: وزارت تحصیلات عالی کشور می‌گوید که جواز فعالیت رشته‌های طبی در شش مؤسسه‌ی تحصیلات عالی خصوصی لغو شده است.

محمدحنیف فرزان، معاون سخن‌گوی وزارت تحصیلات عالی به روزنامه اطلاعات روز گفت که این تصمیم در نتیجه‌ی ارزیابی این وزارت از رشته‌های طبی نهادهای تحصیلات عالی خصوصی و حکم کابینه‌ی جمهوری اسلامی افغانستان به تاریخ ۱۴ قوس سال گذشته‌ی خورشیدی (۱۳۹۷) گرفته شده است.

به گفته‌ی آقای فرزان این تعداد مؤسسات تحصیلات عالی خصوصی شامل «ترکستان»‌ در بلخ، «اراکوزیا» در هلمند، «کابورا» در کابل، «عاطفی» در هرات، «اساس» در کابل و «شفا» نیز در کابل شامل تعدادی مؤسساتی اند که جواز رشته‌های طب معالجوی، فارمسی، ستوماتولوژی و تکنالوژی طبی در آن‌ها لغو شده است.

آقای فرزان همچنان افزود که براساس ارزیابی‌های وزارت تحصیلات عالی، ۱۲ مؤسسه‌ی تحصیلات عالی خصوصی دیگر که ضعیف ارزیابی شده بود، نمی‌تواند تا یک سال دیگر در رشته‌های طبی محصل جذب کنند.

همین طور به گفته‌ی او، هشت مؤسسه‌ی تحصیلات عالی خصوصی دیگر هم تا زمانی که حکم کابینه‌ی دولت برای ادامه‌ی جواز فعالیت رشته‌های شان صادر نشود، نمی‌توانند برای سمستر خزانی سال ۱۳۹۸ محصل جذب کنند. او تأکید کرد که اصلاحیه‌ی ارزیابی این هشت مؤسسه هم‌اکنون در کابینه زیر کار می‌باشد.

در همین حال وزارت تحصیلات عالی با نشر اعلامیه‌ای از متقاضیان رشته‌های طبی فارغ صنوف داوزدهم خواسته است که در رشته‌های طبی این دانشگاه‌ها برای تحصیل ثبت‌نام نکنند.

دیدگاه‌های شما
  1. حالا همین موسسه طبی اساس که لغو شده چرا تبدیلی نمیته ما کاملا بی سرنوشت شدیم ۳ سال درس بخوان آخر هم بی سر نوشت شویم
    در حق ما ای موسسه و وزارت تحصیلات عالی ظلم داره

  2. باید به سوالات ما پاسخ گو باشین مهم هم یکتن از محصلین دانشگاه اساس در کابل هستم سمستر ۶ است بس ما محصیلن بی سر نوشت شمرده میشویم اگر لغو شده چرا دانشگاه را بسته نمیکند تا سر نوشت ما هم روشن شوه چقدر ما در تاریکی به سر ببریم به هر در که میریم هر چی میگی یکی نیست که واضع و راستن به ما پاسخ ارایه دهد شما کسانی که در مقام بلند استن تمه منحیث یک فرد فعال جامعه از شما خواهش میکنم که تنها به خود فکر نکند به مردم بیچاره ما و رنج دیده ما هم توجه کنید شما پاسخ گویی هر کار در آخرت هستن که انجام میدهددر دنیا وجدانان در مورد ما محصلین بی سر نوشت یک تصمیم بگیرید شما هم یک روز محصل بودن اگر خواندن از دل ما میآید اگر خیالی باشید به او حرفی ندارم ممنونم

  3. سلام و احترامات تقدیم شما محترم
    اگر پوهنتون های که از طرف شما لغوه اعلان شده پس دروازه های آن پوهنتون ها چرا بند نمیشود که هنوز هم فعالیت دارد و شما کدام اقدام هم نمی کنید و ریس پوهنتون ها مردم را فریب میدهد و برای محصلین هم اجازه تبدیلی هم نمی دهد لطفآ در زمینه برای ما هم کاری نماید و ما ره از مشکلات خلاص کنید
    یا اگر کدام مشکل دگه است ما نمی دانیم ……….

  4. دا یو پر ځای اقدام دی مګر هغه محصلین چی په دی لغوه پوهنتونونو کی اوس فعلآ زده کړی بی سر نوشته پاتی دی وزارت باید د هغوی غم وخوری

  5. این تصمیم وزارت محترم تحصیلات عالی بسیار خوب وبجا است مشروط براینکه ارزیابی بی طرفانه صورت گرفته باشد وپیشنهاد من این است که برای دانشگاه های خصوصی چانس داده شود تا با پوهنتون های خصوصی دیگر کشور ها توافق نامه امضاء کند که محصلین ممتاز دربیرون از کشور تحصیل شان را ادامه دهند کارخو ب است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *