25 فرمانده ارشد گروه طالبان به‌شمول 13 شهروند خارجی در لوگر کشته شدند

اطلاعات روز: ریاست عمومی امنیت ملی اعلام کرده است که در نتیجه‌ی عملیات هدفمند نیروهای ویژه‌ی این ریاست بر قرارگاه و محل تجمع فرماندهان ارشد گروه طالبان در ولایت لوگر 25 نفر از فرماندهان این گروه به‌شمول 13 شهروند خارجی کشته شده‌اند.

در اعلامیه‌ی این ریاست که امروز (جمعه، 11 اسد) منتشر شده، آمده است که این عملیات در روستای «پنگرام» در مربوطات ولسوالی چرخ لوگر راه‌اندازی شده بود که در نتیجه 12 عضو دیگر طالبان زخمی و شش نفر دیگرشان بازداشت شده‌اند.

به نقل از اعلامیه، افراد کشته‌شده مسئولان استخباراتی گروه طالبان در ولایت‌های پکتیا، میدان‌وردک، لوگر، غزنی، پکتیکا، خوست و کابل بودند که به‌منظور سازمان‌دهی حملات تروریستی در مربوطات ولایت لوگر و ولایت‌های همجوار آن تجمع کرده بودند.

ریاست عمومی امنیت ملی گفته است که در جمع کشته‌شدگان 13 شهروند ایغور چین و چیچینی‌ها و پنج کودک بین 9 تا 13 سال نیز شامل‌اند. همچنان در میان زخمیان شش تروریست خارجی و شش فرمانده ارشد گروه طالبان شامل‌اند.

براساس اعلامیه، در جریان این عملیات «ده‌ها» میل سلاح‌های خفیف، واسکت‌های انتحاری و ماین‌های خودساخت ضد وسایط نیز به‌دست نیروهای امنیت ملی افتاده است. همچنان سه باب قرارگاه مخالفان مسلح دولت نیز در این عملیات از بین برده شده است.

گروه طالبان تا کنون در این باره چیزی نگفته است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *