ناروی برای میزبانی از مذاکرات صلح بین‌الافغانی اعلام آمادگی کرد

اطلاعات روز: پیر البرت الساس، نماینده‌ی ویژه‌ی ناروی برای افغانستان گفته است که کشورش آماده‌ی میزبانی از مذاکرات صلح بین‌الافغانی افغانستان و فراهم‌سازی سهولت‌های لازم برای این مذاکرات می‌باشد.

در اعلامیه‌ای که امروز (سه‌شنبه، ۲۹ اسد) از سوی ریاست اجراییه به نشر رسیده، آمده است که نماینده‌ی ویژه‌ی ناروی برای افغانستان این گفته‌ها را در دیداری با عبدالله عبدالله، رییس اجرایی، صلاح‌الدین ربانی، سرپرست وزیر امور خارجه و نمایندگانی از سفارت‌های ایالات متحده‌ی امریکا و آلمان در کابل مطرح کرده است.

به نقل از اعلامیه، آقای الساس گفته است که ناروی به همکاری آلمان از مذکرات صلح بین‌الافغانی افغانستان میزبانی خواهد کرد.

او تأکید کرده است که کشورش برای استقرار صلح در افغانستان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

از سویی هم، در اعلامیه آمده است که آقای عبدالله با استقبال از اعلام آمادگی ناروی برای میزبانی از مذاکرات بین‌الافغانی گفته است که مردم و حکومت افغانستان خواستار برقراری صلح پایدار و عادلانه در این کشور می‌باشند.

همچنان به نقل از اعلامیه، دو طرف در این دیدار در باره‌ی برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ششم میزان نیز بحث و گفت‌وگو کرده‌اند.

در همین حال عبدالسلام رحیمی، وزیر دولت در امور صلح نیز در تویتی گفته است که او با نماینده‌ی ویژه‌ی ناروی برای افغانستان و نمایندگان سفارت امریکا و آلمان، در مورد میزبانی ناروی از مذاکرات صلح بین‌الافغانی جلسات «مثمر»ی داشته است.

این دیدارها در حالی صورت می‌گیرد که پیش از این وزارت دولت در امور صلح در تاریخ ۹ اسد اعلام کرده بود که یک هیأت ۱۵ نفری مذاکره‌ی کننده‌ی دولت افغانستان از سوی این وزارت برای گفت‌وگو با جانب طالبان تعیین شده است. تا کنون اما مشخص نشده است که گفت‌وگو میان نمایندگان حکومت و طالبان چه وقت برگزار خواهد شد.