دو سرباز امریکایی در شمال افغانستان کشته شدند

اطلاعات روز: ماموریت حمایت قاطع اعلام کرده که دو سرباز امریکایی در افغانستان کشته شده است اما جزئیات بیشتر ارایه نکرده است.

روزنامه نیویارک تایمز اما به نقل از مقام‌های افغان و امریکایی گزارش داده است که این سربازان مربوط نیروهای ویژه‌ بوده و در عملیاتی در ولایت فاریاب کشته شده‌اند. عبدالمنان قاطع، ولسوال المار گفته است: «کماندوهای ما و امریکایی‌ها شب گذشته (چهارشنبه شب، 30 اسد) عملیاتی داشتند که تا ساعت یک بامداد جنگ جریان داشت.»

این چهاردهمین سرباز امریکایی است که در جریان سال روان میلادی کشته می‌شوند. در سال 2018 ، 13 سرباز و در سال 2017، سرباز امریکایی در افغانستان کشته شده بودند.

چند روز پیش نیز دو سرباز امریکایی در ولسوالی شاه ولی کوت ولایت قندهار در در حمله یک عضو ارتش افغانستان در پایگاهی در ولسوالی شاولی‌کوت ولایت قندهار کشته شدند.

سربازان امریکایی در حالی در افغانستان کشته می‌شوند که زلمی خلیلزاد فرستاده‌ ویژه‌ی امریکا برای صلح افغانستان، دور جدید سفرش را برای از سرگیری مذاکره با نمایندگان طالبان در دوحه آغاز کرده است.

هم‌اکنون حدود ۱۴هزار نظامی امریکایی در افغانستان حضور دارند که ماموریت اصلی آن‌ها آموزش و مشوره‌دهی به نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان است.