محمد محقق

محقق: تیم انتخاباتی «صلح و اعتدال» به‌خاطر اولویت دادن به صلح از هم پاشید

اطلاعات روز: محمد محقق، رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان و معاون پیشین تیم انتخاباتی «صلح و اعتدال» به رهبری محمدحنیف اتمر می‌گوید که فعالیت این تیم انتخاباتی به‌خاطر اولویت‌دادن به صلح متوقف شد.

آقای محقق امروز (جمعه، 1 سنبله) در همایشی در کابل به‌صورت رسمی از تیم انتخاباتی «صلح و اعتدال» جدا و به تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» به رهبری عبدالله عبدالله پیوست.

او در این همایش گفت که در تیم «صلح و اعتدال» باور به این بود که به صلح اولویت داده شود و به همین دلیل فعالیت انتخاباتی این تیم متوقف شد.

آقای محقق افزود که او به این باور است که صلح و انتخابات باید همزمان به پیش برده شود.

او در این همایش از تمام مردم افغانستان به‌ویژه از هواداران خود خواست که برای پایان دادن به تبعیض و انحصار طلبی از تیم ثبات و همگرایی در انتخابات ششم میزان حمایت کنند.

از سویی هم، کریم خلیلی، رییس شورای عالی صلح و رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان در این همایش با اشاره‌ی تلویحی به دخالت حکومت در روند انتخابات گفت که مسئولان محلی در ولایات مردم را مجبور می‌کنند که به نفع تیم حاکم کمپین کنند.

آقای خلیلی افزود که صلح تحت رهبری دولت کنونی امکان ندارد و برای ایجاد زمینه برای صلح به تغییر اوضاع نیاز است.

 محمد محقق در حالی حمایت‌اش را از تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی به رهبری عبدالله عبدالله اعلام کرد که او پیش از این به‌حیث معاون دوم در تیم انتخاباتی «صلح و اعتدال» حضور داشت اما این تیم به تاریخ هفدهم اسد کارزارهای انتخاباتی‌اش در سراسر افغانستان را به حالت تعلیق درآورد.

این تیم انتخاباتی در اعلامیه‌ای گفته بود که دلیل این تصمیم «خدشه‌دار شدن اعتبار انتخابات به دلیل اقدامات غیرقانونی و بی‌باکانه‌ی تیم حاکم» بوده است.