۴۵ جنگ‌جو و والی نام‌نهاد طالبان برای بغلان کشته شدند

اطلاعات روز: وزارت دفاع ملی اعلام کرده است که در نتیجه‌ی حملات هوایی نیروهای افغان در شهر پل‌خمری، مرکز ولایت بغلان، «ملا عبیدالله»، والی نام‌نهاد گروه طالبان برای این ولایت کشته شده است.

وزارت دفاع در خبرنامه‌ای گفته، در این حملات که از حوالی شام روز گذشته (چهارشنبه، ۱۳ سنبله) در حومه‌های شهر پل‌خمری آغاز شد، ۴۵ جنگ‌جوی این گروه نیز کشته شده‌اند.

در همین حال قول اردوی 217 پامیر در حوزه‌ی شمال‌شرق کشور در خبرنامه‌ای گفته در 24 ساعت گذشته در حملات هوایی در ساحات زمان‌خیل و ناحیه دوم شهر پلخمری افزون به والی‌نام‌نهاد طالبان برای بغلان، قاری عبدالرحیم، مسئول استخبارات طالبان حوزه شمال‌شرق و عزیز حقیار، ولسوال نام‌نهاد این گروه برای بغلان مرکزی کشته و 30 جنگجوی این گروه زخمی شده‌اند.

در خبرنامه همچنین آمده که پس از تصفیه روستای زمان‌خیل از وجود طالبان اکنون مسیر پلخمری – قندز بروی ترافیک باز است.

گروه طالبان اما با نشر اعلامیه‌ای خبر کشته‌شدن والی نام‌نهاد این گروه برای بغلان رد کرده است.

ولایت بغلان در شمال‌شرق کشور از ولایت‌های ناامن است. جنگ‌جویان گروه طالبان چهار روز پیش (یک‌شنبه، ۱۰ سنبله) با تجمع در ساحات «دیوار کرکر»، «زمان‌خیل» و «حسین‌خیل» در حومه‌‌ی شهر پل‌خمری، قصد حمله به شهر را داشتند.

حمله‌ی طالبان به شهر پل‌خمری عقب زده شد. مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت اعلام کرد که در ضدحمله‌ی نیروهای دولتی، دست‌کم ۱۰۲ جنگ‌جوی طالبان کشته، ۵۷ جنگ‌جوی شان زخمی و ۲۷ جنگ‌جوی دیگر طالبان بازداشت شده‌اند.