چهار عضو یک خانواده در حمله‌ی نیروهای امنیت ملی در ننگرهار کشته شدند

اطلاعات روز: مقام‌های محلی در ولایت ننگرهار می‌گویند که در نتیجه‌ی عملیات نیروهای قطعه «۰۲ امنیت ملی» در شهر جلال‌آباد، مرکز این ولایت، چهار عضو یک خانواده کشته شده‌اند.

عطاالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار به روزنامه اطلاعات روز گفت که این رویداد شب گذشته (چهارشنبه، ۱۳ سنبله) در مربوطات ناحیه‌ی چهارم شهرداری جلال‌آباد رخ داده است.

در همین حال لعل‌محمد درانی، از متنفذان قومی در ولایت ننگرهار به روزنامه اطلاعات روز گفت که کشته‌شدگان در این حمله‌ی نیروهای امنیت ملی، باهم برادر بوده‌اند.

به گفته‌ی او، این حمله در حالی صورت گرفته است که یکی از برادران آن‌ها دیروز از حج آمده بوده و شب به همین مناسب در خانه‌ی شان مهمانی بوده است.

آقای درانی افزود که هم‌اکنون وابستگان این افراد در پیشروی ساختمان‌های ولایت و کمیسیون ولایتی حقوق بشر در ننگرهار با راه‌اندازی راهپیمایی، دروازه‌های ساختمان این ادارات را بسته‌اند.

او تأکید کرد که در میان کشته‌شدگان، عبدالقادر صدیق، از مشاوران مجلس سنای کشور نیز شامل است. سخن‌گوی والی ننگرهار اما موقف آقای صدیق را به‌عنوان مشاور مجلس سنا تأیید نکرد.

در همین حال، فضل‌هادی مسلم‌یار، رییس مجلس سنا با نشر اعلامیه‌ای، این رویداد را «وحشت‌ناک» خوانده و گفته است که کشته‌شدگان این رویداد هیچ ربطی با گروه‌های ضددولتی نداشته‌اند و باید از راه‌اندازی این‌گونه حملات «خودسر» جلوگیری شود.
آقای مسلم‌یار گفته است که عبدالقادر صدیق در مجلس سنا به عنوان مشاور با او کار کرده است و یک شخص خیرخواه و وطن‌دوست بوده است.

در همین حال دفتر مطبوعاتی والی ننگرهار نیز با نشر اعلامیه‌ای از ریاست‌جمهوری افغانستان خواسته است که برای بررسی و تحقیق این قضیه و جلوگیری از رویدادهای مشابهی در آینده، یک هیأت بلندرتیه‌ی دولتی را به این ولایت بفرستد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *