ولسوالی «دشت ارچی» قندوز به‌دست طالبان سقوط کرد

اطلاعات روز: مقام‌های محلی در ولایت قندوز تأیید می‌کنند که ولسوالی «دشت ارچی» این ولایت در پی یورش جنگ‌جویان گروه طالبان به دست این گروه سقوط کرده است.

صفی‌الله امیری، معاون شورای ولایتی ولایت قندوز به روزنامه اطلاعات روز گفت که جنگ‌جویان گروه طالبان حوالی ساعت ۵:۰۰ عصر روز گذشته (شنبه، ۱۶ سنبله) از چند جهت بر مرکز این ولسوالی حمله کرده و پس از چند ساعت درگیری کنترل این ولسوالی را به‌دست گرفته‌اند.

او تأکید کرد که این گروه هم‌اکنون ساختمان‌های ولسوالی و فرماندهی پولیس این ولسوالی را در اختیار دارد و نیروهای پولیس محلی مستقر در این ولسوالی به طرف ولایت تخار عقب‌نشینی کرده‌اند.

از سویی هم، انعام‌الدین رحمانی، سخن‌گوی فرماندهی پولیس قندوز به روزنامه اطلاعات روز حمله‌ی طالبان بر مرکز ولسوالی دشت ارچی را تأیید کرده، گفت که به دلیل قطع شبکه‌های مخابراتی در این ولسوالی تا کنون سقوط این ولسوالی به‌دست طالبان مشخص نمی‌باشد.

او گفت که براساس گزارش ابتدایی، مقام‌های محلی و مسئولان این ولسوالی را ترک و به طرف تخار رفته‌اند.

آقای رحمانی تأکید کرد که در درگیری‌ها در این حمله‌ی طالبان، بر دو طرف تلفاتی وارد شده، اما تا کنون مشخص نیست.

گروه طالبان نیز با نشر اعلامیه‌ای گفته است که کنترل تمامی بخش‌های این ولسوالی را به‌دست گرفته است. در اعلامیه‌ی این گروه ادعا شده است که در نتیجه‌ی حمله‌ی این گروه برای سقوط این ولسوالی، ده‌ها نیروی دولتی کشته و زخمی شده‌اند.

این ولسوالی در حالی برای سومین بار در طول چهار سال گذشته به‌دست جنگ‌جویان طالبان سقوط می‌کند که این گروه حدود یک هفته‌ی پیش (شنبه، ۹ سنبله) از چند جهت به شهر قندوز حمله کرده و ساحاتی از این شهر را نیز در کنترل خود در آورده بود.

از سویی هم در دو روز اخیر این دومین ولسوالی است که به‌دست طالبان سقوط کرده است. روز گذشته ولسوالی «اناردره‌»ی ولایت فراه به‌دست این گروه سقوط کرده بود.