غنی دستور بررسی لت‌وکوب سرپرست وزارت حج و اوقاف از سوی مولوی تره‌خیل را صادر کرد

اطلاعات روز: رییس‌جمهور اشرف غنی به دادستانی کل افغانستان دستور داده است تا موضوع لت‌وکوب مولوی عبدالحکیم منیب، سرپرست وزارت ارشاد، حج و اوقاف را بررسی کند.

ارگ ریاست‌جمهوری در اعلامیه‌ای شام امروز (یک‌شنبه، 17 سنبله) گفته است که آقای منیب در دیداری به رییس‌جمهور از مورد حمله و اهانت قرارگرفتن خودش توسط ملا تره‌خیل و برادرانش در ارگ ریاست‌جمهوری گزارش داده و به‌صورت رسمی خواهان پیگیری این رویداد شده است.

در این اعلامیه آمده است که درخواست سرپرست وزارت حج و اوقاف طی یک مکتوب از طریق ریاست عمومی دفتر مقام عالی ریاست‌جمهوری به دادستانی کل ارجاع داده شده و در آن آمده است که «این اداره به صراحت ماده 134 قانون اساسی اجراآت خویش را در این زمینه عملی سازد.»

در این مکتوب از وزارت داخله نیز خواسته شده است تا در مدت یک هفته ضمن رسیدگی به ادعاهای آقای منیب، «حوزه مربوطه پولیس را مورد بررسی همه‌جانبه قرارداده» و درصورت اثبات ادعاهای موجود در تغییر و جابجایی کادری و مسلکی این حوزه اقدام کند.

وزارت ارشاد، حج و اوقاف روز جمعه (15 سنبله) اعلام کرد که مولوی عبدالحکیم منیب، سرپرست این وزارت پس از ادای نماز جمعه در مسجد جامع ارگ ریاست‌جمهوری، از سوی شش زورمند مورد تحقیر، توهین و برخورد فزیکی قرار گرفته است.

این وزارت گفته بود که ملا تره‌خیل محمدی، عضو پیشین مجلس نمایندگان، شاه وزیر و حاجی خان تره‌خیل، دو عضو کنونی مجلس نمایندگان، دادالله برادر ملا تره‌خیل و دو عضو دیگر خانواده‌ی آنان در نخست آقای منیب را توهین و سپس با او برخورد فزیکی کرده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *