وزارت داخله: ۱۳۸ نفر را به دلیل اخلال نظم عامه در ۱۸ سنبله بازداشت کرده‌ایم

اطلاعات روز: وزارت داخله‌ی کشور اعلام کرده است که نیروهای پولیس ملی و گارنیزیون کابل 138 نفر را که در روز 18 سنبله، سالروز ترور احمدشاه مسعود، قهرمان ملی کشور به اخلال امن و نظم عامه پرداخته بودند، بازداشت کرده‌اند.

مروه امینی، معاون سخن‌گوی وزارت داخله از این افراد به‌عنوان «ولگرد»، «مسلح غیرمسئول» و «مخل امن و نظم عامه» در شهر کابل یاد کرده است.

خانم امینی همچنان گفته است که از نزد این افراد «ده‌ها» میل اسلحه غیرقانونی و 51 عراده وسایط نیز به‌دست نیروهای امنیتی افتاده است.

معاون سخن‌گوی وزارت داخله در عین حال گفته است که در نتیجه‌ی فیرهای سلاح هواداران احمدشاه مسعود دو نفر از جمله یک سرباز ارتش و یک غیرنظامی کشته و هفت غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند.

روز گذشته روح‌الله احمدزی، سخن‌گوی وزارت دفاع اعلام کرده بود که یک سرباز گارنیزیون کابل در حالی که در چهارراهی ترافیک شهر کابل در حال اجرای وظیفه بود از سوی هواداران «مسلح غیرمسئول» مورد تیراندازی قرار گرفته و جان باخته است.

در همین حال معاون سخن‌گوی وزارت داخله گفته است که پرونده‌های افراد بازداشت‌شده به‌زودی نهایی و به مراجع عدلی و قضایی فرستاده خواهد شد.

از سویی هم عبدالله عبدالله، رییس اجرایی کشور امروز سه‌شنبه از شیوه‌ی برخورد نیروهای امنیتی با اعضای کاروان هواداران احمدشاه مسعود در شهر کابل انتقال کرد.

آقای عبدالله که به مناسبت روز عاشورا در غرب کابل صحبت می‌‎کرد، افزود با درنظرداشت این که گشت‌وگذار افراد مسلح غیرمسئول در شهر و فیرهای هوایی به هر بهانه‌ای که باشد، غیرقانونی است، اما اقدام نیروهای ویژه‌ی پولیس برای جلوگیری از آن نیز مسلکی و انسانی نبوده است.

این در حالی است که همه ساله هوارادان احمدشاه مسعود، قهرمان ملی کشور در 18 سنبله با راه‌اندازی کاروان‌های نظامی و غیرنظامی باعث اخلال در امن و نظم عامه مخصوصا در شهر کابل می‌شود.

این نخستین باری نیست که افرادی در نتیجه‌‎ی شلیک‌های هواداران مسعود کشته و زخمی می‌شوند، بلکه پیش از این نیز چنین مواردی اتفاق افتاده است. در حالی که بنیاد احمدشاه مسعود و فرزند ارشد او احمد مسعود بارها از هواداران قهرمان ملی کشور خواسته‌اند که احترام، امنیت، نظم و… را در نظر داشته بگیرند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *