حمله‌ی طالبان بر قول اردوی کماندو در چهارآسیاب کابل

اطلاعات روز: وزارت دفاع ملی کشور اعلام کرده است که حوالی ساعت ۱:۰۰پس از چاشت امروز (پنج‌شنبه، ۲۱ سنبله) یک حمله‌ی انتحاری در ورودی قول اردوی کماندو در ولسوالی چهارآسیاب ولایت کابل رخ داده است.
در اعلامیه‌ی این وزارت آمده است که این رویداد در ورودی «قول‌ اردوی عملیات خاص» در ساحه‌ی «ریشخور» ولسوالی چهارآسیاب رخ داده و در آن چهار سرباز نیروهای ویژه‌ی ارتش کشته و سه سرباز دیگر زخمی شده‌اند.
وزارت دفاع ملی گفته است که مهاجم انتحاری در این رویداد سوار بر یک موتر نوع «مرسدیس» بوده و مواد همراهش را در «قراول اول» قول اردوی عملیات خاص انفجار داده است.
طالبان مسئولیت این رویداد را به عهده گرفته و در اعلامیه‌ای که از سوی این گروه به نشر رسیده، آمده است که این رویداد ناشی از انفجار یک موتر بمب بوده که یک قرارگاه ۲۰۰ نفری ارتش را هدف داده است. این گروه در اعلامیه‌اش ادعا کرده است که تعدادی زیادی از سربازان این قرارگاه کشته و زخمی شده‌اند.

این حمله‌ی طالبان در حالی در ورودی قول اردوی عملیات خاص در کابل صورت می‌گیرد که یک هفته پیش (پنج‌شنبه، ۱۴ سنبله) نیز در نتیجه‌ی انفجار یک موتر بمب‌گذاری‌شده‌ی این گروه در ساحه‌ی «مکروریان اول» ۱۰ غیرنظامی کشته و ۴۲ نفر دیگر زخمی شدند.
همچنان سه روز پیش از وقوع این رویداد (دوشنبه، ۱۱ سنبله) در انفجار یک موتر بمب‌گذاری‌شده‌ نوع «تراکتور» بر ساختمان کمپ گرین‌ولیج در حوزه‌ی نهم امنیتی شهر کابل رخ داد و دست‌کم ۱۶ غیرنظامی به‌شمول کارکنان این کمپ کشته و ۱۱۹ غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *